Wat doet een Business Office Manager?

Office managers coördineren en controleren de administratieve taken in een kantoor en zorgen ervoor dat het kantoor efficiënt en vlekkeloos functioneert. Hun verantwoordelijkheden omvatten over het algemeen taken zoals het begroeten van bezoekers, het beheren van kantoorbenodigdheden, het toezicht houden op ander administratief personeel, het beheren van budgetten en het ondersteunen van personeel met administratieve taken zoals het plannen van vergaderingen.

Office managers hebben meestal een Bachelordiploma in bedrijfsadministratie, communicatie, of in een verwant gebied. Voor sommige functies als office manager is een diploma van een middelbare school echter voldoende. Office managers moeten zeer georganiseerd en intrinsiek gemotiveerd zijn, en ze hebben meestal een uitstekende aandacht voor detail.

Wat zijn veelvoorkomende verantwoordelijkheden voor de functie Business Office Manager?
  • Alle administratieve taken op kantoor overzien en ondersteunen en ervoor zorgen dat het kantoor probleemloos functioneert
  • Voorraden van kantoorbenodigdheden inventariseren en bestellingen plaatsen indien nodig
  • Taken van de receptionist uitvoeren: Bezoekers begroeten en directe telefoongesprekken beantwoorden
  • Ontvangen en sorteren van inkomende post en bestellingen en het beheren van uitgaande post
  • Ontwikkelen van het beleid en de procedures op het kantoor en ervoor zorgen dat deze op de juiste wijze worden geïmplementeerd
  • Meehelpen met de planning van de kantoorindeling en de verhuizing van het kantoor, en met het beheer en onderhoud van de IT-infrastructuur
  • Beheer van de kantoorbegroting
  • Identificeren van kansen om de processen en management van het kantoor te verbeteren en nieuwe systemen te ontwerpen en te implementeren
  • Zo nodig andere administratieve ondersteuning bieden, zoals het plannen van vergaderingen, het bijhouden van kalenders, het doen van onderzoek en het opstellen van rapporten
Wat zijn de standaardkwalificaties voor de functie Business Office Manager?
  • Bachelordiploma in bedrijfsadministratie, communicatie, of een gerelateerd veld
  • 2 tot 5 jaar werkervaring in een administratieve/kantoor management rol
  • Moet uitzonderlijke aandacht hebben voor detail
  • Sterke vaardigheden op het gebied van organisatie en tijdsmanagement, en het vermogen om prioriteiten te stellen
  • Moet zelf initiatief nemen en gedreven zijn
  • Uitmuntende communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden
  • Solide probleemoplossende vaardigheden en analytische capaciteiten
  • Moet bedreven zijn in Microsoft Office en producten van Google
Werk/privé-balans
3,6 ★
Salarisbereik--
Carrièremogelijkheden
3,5 ★
Gem. ervaring2-4 jaar

Salarissen voor een Business Office Manager

Er zijn geen actuele rapporten over salarissen voor een Business Office Manager. U kunt extra functies toevoegen aan uw vacaturevoorkeuren om gerelateerde salarisinformatie te bekijken.

Door Glassdoor geschat salaris

Loopbaanpad: Business Office Manager worden

Lees hoe u Business Office Manager kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.

office manager (M/V/X)
€ 57.759 per jaar
senior office manager (M/V/X)
€ 69.305 per jaar
lead office manager (M/V/X)
Geen salarisrapporten
Business Office Manager

Verdeling van het aantal jaren aan ervaring

0 - 1
25%
2 - 4
60%
5 - 7
8%
8+
7%
Exclusief jaren doorgebracht in opleiding en/of training

Sollicitatiegesprekken voor Business Office Manager

Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Business Office Manager

Beroepen die het meest lijken op dat van Business Office Manager, zijn:
  • officecoördinator (M/V/X)
  • administratief medewerker (M/V/X)

Gerelateerde loopbanen

officecoördinator (M/V/X)
€ 25.441
Geen overlap van vaardigheden
administratief medewerker (M/V/X)
€ 35.030
Geen overlap van vaardigheden

Vacatures voor Business Office Manager