Wat doet een Callcentermedewerker?

Een callcentermedewerker is deel van een groot team dat verantwoordelijk is voor het telefoneren in een callcenter. Callcenters kunnen verschillende specialiteiten hebben. Klantenservice, technische ondersteuning, verkoop, en politieke callcenters zijn enkele van de meest populaire. Als callcentermedewerker bent u verantwoordelijk voor het beantwoorden of maken van telefoonoproepen van of naar klanten. Wanneer u een klant aan de lijn hebt, heeft u de taak hen te assisteren met informatie, diensten, of probleemoplossing.

Er zijn geen opleidingseisen om een callcentermedewerker te worden. Aangezien het werk aan de telefoon betreft, zijn uitstekende verbale communicatieve vaardigheden noodzakelijk voor deze positie. Hoewel sommige mensen op afstand kunnen werken, en dat ook doen, werken de meeste medewerkers in grote callcenters waar zij gedurende lange tijd in een luidruchtige omgeving moeten zitten en werken. Kandidaten moeten het vermogen hebben gefocust en aan het werk te blijven.

Wat zijn veelvoorkomende verantwoordelijkheden voor de functie Callcentermedewerker?
  • Melden bij SOS (begin van dienst) bijeenkomst voor bespreking prestaties
  • Bedrijfsapparatuur gebruiken om oproepen mogelijk te maken
  • Op een vriendelijke en beleefde manier met alle klanten omgaan
  • Alle aansporingen van het oproepmanagementsysteem opvolgen om passende klantenservice te verlenen
  • Alle problemen behandelen volgens de beste methoden
  • Waar noodzakelijk hogere leidinggevenden erbij betrekken
  • Alle aansporingen en scripts tot op de letter volgen, zonder afwijkingen
  • Alle gedragsregels begrijpen en volgen
Wat zijn de standaardkwalificaties voor de functie Callcentermedewerker?
  • 3+ jaar ervaring in een klantenservicerol
  • Basisbegrip van basis Windows systemen
  • Uitstekende verbale communicatieve vaardigheden
  • Sterk leesbegrip
  • Snelle internetverbinding (bij werk op afstand)
  • Betrouwbaar vervoer naar en van het callcenter
  • Het vermogen gefocust te blijven en afleidingen van buitenaf te negeren
  • Vermogen lange periodes te zitten
  • Bereidheid zich te onderwerpen aan willekeurige drugstests
Werk/privé-balans
3,4 ★
Salarisbereik--
Carrièremogelijkheden
3,4 ★
Gem. ervaring2-4 jaar

Salarissen voor een Callcentermedewerker

Gemiddeld basissalaris

€ 2.138 /maand
Hetzelfde als het landelijke gemiddelde
Exclusief compensatie in contanten
Meer analyses bekijken
Er zijn onvoldoende salarissen doorgegeven om de salarisverdeling weer te geven
€ 2K
Gemiddeld: € 2K
€ 2K
Meer analyses bekijken
Door Glassdoor geschat salaris

Loopbaanpad voor een Callcentermedewerker

Lees hoe u Callcentermedewerker kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.

N2
callcenter medewerker (M/V/X)
Geen salarisrapporten
N3
N4
N2

Gemiddeld aantal jaren aan ervaring

0 - 1
15%
2 - 4
50%
5 - 7
0%
8+
35%
Exclusief jaren doorgebracht in opleiding en/of training
Loopbaanpad bekijken

Sollicitatiegesprekken voor Callcentermedewerker

Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Callcentermedewerker

Als u werkt als Callcentermedewerker, is Microsoft Office Suite de meest voorkomende vaardigheid die u nodig hebt om uw werk uit te voeren en voor een succesvolle loopbaan.

Beroepen die het meest lijken op dat van Callcentermedewerker, zijn:
  • klantmanager (M/V/X)
  • klantenservice manager (M/V/X)
  • medewerker klantenservice (M/V/X)

Gerelateerde loopbanen

klantmanager (M/V/X)
€ 48.313
Geen overlap van vaardigheden
klantenservice manager (M/V/X)
€ 71.360
medewerker klantenservice (M/V/X)
€ 57.759
100% overlap van vaardigheden

Vacatures voor Callcentermedewerker