Wat doet een Logistiek coördinator?
Logistieke coördinatoren organiseren de processen die te maken hebben met de productie en het vervoer van producten, en stemmen daarnaast de inspanningen van de verschillende betrokken afdelingen en medewerkers op elkaar af. Ze regelen bezorgingen en coördineren planningen en tijdschema's om een efficiënt en gestroomlijnd proces te kunnen garanderen. Op basis van hun bekendheid met elke fase van de workflow identificeren en beperken ze op proactieve wijze potentiële problemen en uitdagingen. Ze doen dienst als contactpersoon, waarbij ze communicatie en informatie onder de teams verspreiden. Ze beheren en organiseren records en data, beoordelen inkooporders, verzendingsaanvragen en andere documenten en keuren deze goed.
Logistieke coördinatoren beschikken over het algemeen over een bachelordiploma op het gebied van logistiek of een aanverwant vakgebied. Meestal hebben ze een achtergrond in de productie, verzending of logistiek. Ze dienen een diepgaand begrip te hebben van de productie- en leveringsworkflow en de betrokken afdelingen.
Salarissen voor een Logistiek Coördinator
Er zijn geen actuele rapporten over salarissen voor een Logistiek Coördinator. U kunt extra functies toevoegen aan uw vacaturevoorkeuren om gerelateerde salarisinformatie te bekijken.
Loopbaanpad: Logistiek coördinator worden
Lees hoe u Logistiek coördinator kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Verdeling van het aantal jaren aan ervaring
Sollicitatiegesprekken voor Logistiek coördinator
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Logistiek coördinator
Als u werkt als Logistiek coördinator, zijn Inventariseren, Microsoft Office Suite, Microsoft EXCEL en Aandacht voor detail de meest voorkomende vaardigheden die u nodig heeft om uw werk uit te voeren en voor een succesvolle loopbaan.
- manager logistiek (M/V/X)
- transport manager (M/V/X)