Wat doet een Office Manager?
Office managers coördineren en controleren de administratieve taken in een kantoor en zorgen ervoor dat het kantoor efficiënt en vlekkeloos functioneert. Hun verantwoordelijkheden omvatten over het algemeen taken zoals het begroeten van bezoekers, het beheren van kantoorbenodigdheden, het toezicht houden op ander administratief personeel, het beheren van budgetten en het ondersteunen van personeel met administratieve taken zoals het plannen van vergaderingen.
Office managers hebben meestal een Bachelordiploma in bedrijfsadministratie, communicatie, of in een verwant gebied. Voor sommige functies als office manager is een diploma van een middelbare school echter voldoende. Office managers moeten zeer georganiseerd en intrinsiek gemotiveerd zijn, en ze hebben meestal een uitstekende aandacht voor detail.
- Alle administratieve taken op kantoor overzien en ondersteunen en ervoor zorgen dat het kantoor probleemloos functioneert
- Voorraden van kantoorbenodigdheden inventariseren en bestellingen plaatsen indien nodig
- Taken van de receptionist uitvoeren: Bezoekers begroeten en directe telefoongesprekken beantwoorden
- Ontvangen en sorteren van inkomende post en bestellingen en het beheren van uitgaande post
- Ontwikkelen van het beleid en de procedures op het kantoor en ervoor zorgen dat deze op de juiste wijze worden geïmplementeerd
- Meehelpen met de planning van de kantoorindeling en de verhuizing van het kantoor, en met het beheer en onderhoud van de IT-infrastructuur
- Beheer van de kantoorbegroting
- Identificeren van kansen om de processen en management van het kantoor te verbeteren en nieuwe systemen te ontwerpen en te implementeren
- Zo nodig andere administratieve ondersteuning bieden, zoals het plannen van vergaderingen, het bijhouden van kalenders, het doen van onderzoek en het opstellen van rapporten
- Bachelordiploma in bedrijfsadministratie, communicatie, of een gerelateerd veld
- 2 tot 5 jaar werkervaring in een administratieve/kantoor management rol
- Moet uitzonderlijke aandacht hebben voor detail
- Sterke vaardigheden op het gebied van organisatie en tijdsmanagement, en het vermogen om prioriteiten te stellen
- Moet zelf initiatief nemen en gedreven zijn
- Uitmuntende communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden
- Solide probleemoplossende vaardigheden en analytische capaciteiten
- Moet bedreven zijn in Microsoft Office en producten van Google
Salarissen voor Office Manager in de buurt van België
Gemiddeld basissalaris
Loopbaanpad: Office Manager worden
Lees hoe u Office Manager kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Verdeling van het aantal jaren aan ervaring
Sollicitatiegesprekken voor Office Manager
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Office Manager
- officecoördinator (M/V/X)
- administratief medewerker (M/V/X)