Wat doet een Receptionist?
Receptionisten voeren een breed scala aan administratieve ondersteuningstaken uit. Deze taken omvatten het begroeten van bezoekers en klanten bij aankomst op het kantoor of de bedrijfslocatie en het aankondigen van hun aankomst aan de persoon met wie ze een afspraak hebben. Receptionisten beheren ook een telefoonsysteem en sturen de inkomende oproepen door. Ze voeren verschillende administratieve taken uit zoals gegevensinvoer, het organiseren van dossiers, het voorbereiden van routinecorrespondentie en het beantwoorden van algemene vragen. Ze kunnen ook helpen bij agendabeheer en de coördinatie van vergaderingen.
Receptionisten hebben meestal een middelbareschooldiploma en hebben doorgaans werkervaring in de administratieve ondersteuning of klantenservice. Ze moeten zich op hun gemak voelen bij het gebruik van gangbare tekstverwerkingsprogramma's en andere softwareprogramma's zoals Excel. Ze moeten zeer georganiseerd zijn en oog hebben voor detail. Ervaring met het beheren van een meerlijns telefoonsysteem is handig.
Salarissen voor Receptionist in de buurt van België
Gemiddeld basissalaris
Loopbaanpad: Receptionist worden
Lees hoe u Receptionist kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Verdeling van het aantal jaren aan ervaring
Sollicitatiegesprekken voor Receptionist
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Receptionist
Als u werkt als Receptionist, zijn Vertrouwen, Microsoft Office Suite en Timemanagement de meest voorkomende vaardigheden die u nodig heeft om uw werk uit te voeren en voor een succesvolle loopbaan.
- receptie medewerker (M/V/X)
- accountant (M/V/X)
- executive assistant