Wat doet een Support Engineer?
Support engineers helpen klanten met technische problemen en uitdagingen, en bevelen ook oplossingen aan om tegemoet te komen aan de behoeften die zij kunnen hebben. Engineers zijn vaak in dienst van technologiebedrijven en hebben de neiging om zich te richten op producten en diensten die door hun bedrijf of haar strategische partners worden geproduceerd. Ze beoordelen de behoeften van klanten, identificeren uitdagingen of problemen en configureren oplossingen die zijn aangepast aan individuele behoeften. Ze helpen bij het bereiken van een bevredigende oplossing voor eventuele problemen die een klant ondervindt. Ze kunnen trainingshandleidingen, hulpgidsen en ander ondersteunend materiaal schrijven.
Support engineers hebben doorgaans een middelbareschooldiploma, hoewel voor sommige functies ten minste een associate degree vereist is. Ze hebben meestal een achtergrond in technische ondersteuning of klantenservice. Ze moeten diepgaande kennis hebben van veelgebruikte programma's en oplossingen, met name van de producten en diensten die door klanten in hun sector worden gebruikt.
Salarissen voor een Support Engineer
Gemiddeld basissalaris
Loopbaanpad: Support Engineer worden
Lees hoe u Support Engineer kunt worden, welke vaardigheden en opleiding u nodig heeft om te slagen en welk salaris u kunt verwachten bij elke stap op uw loopbaanpad.
Sollicitatiegesprekken voor Support Engineer
Veelgestelde vragen over de rollen en verantwoordelijkheden van de functie Support Engineer
- technische ondersteuning (M/V/X)
- helpdeskmedewerker (M/V/X)
- medewerker technische (M/V/X)