Reviews voor APCO Worldwide | Glassdoor.be

Reviews van APCO Worldwide

Bijgewerkt op 16 dec 2019

Als u wilt filteren op reviews, moet u zich of .

3.1
Aanbevelen bij een kennis
Waardeert directeur
APCO Worldwide Chief Executive Officer Brad Staples (no image)
Brad Staples
56 Beoordelingen
  1. "De beste mensen binnen de adviessector"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Goedkeurende mening over directeur

Ik heb voltijdgewerkt bij APCO Worldwide voor meer dan 8 jaar

Pluspunten

APCO is nogal een unieke firma in de communicatie-/lobbyadviessector. Grootte is goed (niet te groot, niet te klein) waardoor je echte carrièremogelijkheden krijgt binnen een globaal netwerk. Een unieke insteek en cultuur waar creatieve, gezellige en soms gestoorde mensen de ruimte krijgen en waar je mag zijn wie je bent, en dat binnen een sector die meestal vol zit met klonen die dezelfde punten blijven herhalen. Interessante cliënten en werk. Een plek waar je door kunt groeien, of een geweldige leerschool die als opstapje naar een andere mogelijkheid kan functioneren.

Minpunten

Lange werkdagen en zeer hoge productiviteitseisen, maar dat is hoe de adviessector van zichzelf al is (waar werk-/vrijetijdsbalans meer een idee dan realiteit is). Redelijk gecentraliseerd op het hoofdkantoor als het op strategie, positionering en waardes aankomt (individuele kantoren krijgen weinig ruimte om voor een andere aanpak te kiezen op basis van de behoeften van de eigen markt) - maar over het algemeen geen echt belangrijke minpunten - het is een goed bedrijf om voor te werken als adviseur.

APCO Worldwide2019-12-16
  2. Nuttig (3)

"Tevredenheid telt niet, BS is koning."

Voormalige werknemer - Anonymous in Brussel
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Geen mening over directeur

Ik heb voltijd gewerkt bij APCO Worldwide

Pluspunten

Sommige klanten zijn interessant om voor te werken (tenminste op papier). Als junior-medewerker kan het een goed begin zijn om te leren werken in toekomstige vijandelijke omgevingen.

Minpunten

Nummers, nummers, nummers ... het management geeft alleen om geld en om niets anders. Gezien het grote verloop, ben je slechts een tandwiel in de machine, gemakkelijk vervangbaar. Het uiteindelijke doel van elk project is om de klant (voor het geld) te behouden en niet daadwerkelijk het behalen van het uiteindelijke succes namens hen, en dat is enorm demotiverend. De focus ligt volledig op het proces en niet op de uitkomst hiervan (nogmaals, voor het geld). Zinloze lange uren en lage lonen worden 'gecompenseerd' door chique gadgets, feestelijke partijen en de coole status van een drukke adviseur. Vervolgens probeert men op de een of andere manier de junior-medewerkers te motiveren door de hele tijd over cijfers te praten, alsof ze aandelen in het bedrijf hebben en zich daar zorgen over moeten maken. HR is volkomen nutteloos (maar dat is tegenwoordig overal, denk ik). Mensen leven enkel voor hun volgende promotie (binnen een jaar als je geluk hebt), wat voor sommigen tranen van vreugde meebrengt en voor anderen verdriet.

APCO Worldwide2019-05-21

Reactie van APCO Worldwide

May 30, 2019

Thanks for your feedback and taking the time to share your experiences. I’m really sorry to hear that you feel that management isn’t focused on you and the contribution you make. We do make a conscious effort to share APCO’s business strategy and financial results with the team, which is in response to staff feedback for more communication on this topic. Our people really are at the heart of APCO and speaking about our goals and results is intended to increase transparency and ensure that individuals feel valued and appreciated for their contributions as we fulfill our mission to “add value to our clients’ enterprises and benefit society”. We are committed to developing an environment where staff at all levels can progress and develop as professionals and build long careers at APCO. How you feel is really important to us. We are working with the team on engagement ideas and I will ensure that we take this and any other feedback you have on board. I’m happy to discuss any issues or frustrations you have had with the HR team directly, please do give me a call and I’ll be pleased to talk them through. Alison Chisnell, Global Talent Director achisnell@apcoworldwide.com

3. Nuttig (3)

"Veel geblaat, weinig wol"

Voormalige werknemer - Regisseur in Brussel
    Niet aanbevolen

Ik voltijd gewerkt bij APCO Worldwide voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Variatie van werk Krijg de realiteit van PR en de lobbywereld te zien

Minpunten

Hoger kader heeft weinig kennis van de inhoud van de problemen van klanten, mist geloofwaardigheid, hoewel best goed in het verbergen van hun onwetendheid Overwerkte en geëxploiteerde juniors

APCO Worldwide2018-12-13

Kies een andere taal en blijf andere reviews lezen.

Er zijn 195 reviews gevonden