Colruyt Group Manager Reviews

Bijgewerkt op 5 nov 2019

Als u wilt filteren op reviews, moet u zich of .
3.3
  1. "Werken bij Colruyt"

5.0
    Huidige freelancer - Senior Project Manager in Mechelen

Ik werk bij Colruyt Group voor meer dan een jaar

Pluspunten

Goede sfeer, professionaliteit, respect voor de werknemer

Minpunten

Minpunten nog niet echt ervaren.

2. "Bedrijf met doorgroeimogelijkheden en opleidingen"

Huidige werknemer - Project Manager in Halle, Vlaams-Brabant

Ik werk voltijd bij Colruyt Group voor 5 jaar

Pluspunten

Opleidingen, Overuren compenseren, gemoedelijke sfeer

Minpunten

Hiërarchisch, log, ouderwets, eigen systemen, gebrek aan transparantie, geen systeem om bedrijfsmatig te delen

3. "Grijs"

2.0
    Huidige werknemer - Middle Management in Halle, Vlaams-Brabant
    Niet aanbevolen

Ik werk voltijd bij Colruyt Group voor 8 jaar

Pluspunten

Je kan rekenen op stipte betalingen - gedeeltelijk glijdende uren en mogelijkheid overuren te recupereren - mooi opleidingsaanbod voor persoonlijke ontwikkeling

Minpunten

Zeg en doe komen niet overeen - directeur van de business unit beslist en heerst - veel praten over mensen weinig met de medewerkers -

Verder lezen
  4. "Project Manager"

Huidige werknemer - Project Manager in Brussel
    Aanbevolen
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk voltijd bij Colruyt Group voor meer dan een jaar

Pluspunten

Coaching, Center of Expertise, Variatie, Correct, Mensgericht, Transparantie, carrière mogelijkheden

Minpunten

geen specifieke minpunten

5. Nuttig (1)

"Review Colruyt Group Services"

Huidige werknemer - Infrastructure Manager
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

Ik werk voltijd bij Colruyt Group voor 3 jaar

Pluspunten

- extralegale voordelen (firmawagen + tankkaart, maaltijdcheques, winstedeelname, kortingen, groeps & hospitalisatieverzekering,... ) - gewerkte tijd = betaalde tijd (overuren kunnen opgespaard worden voor recup of uitbetaald worden) - goeie “work – life balance” door de flexibilieit in het nemen van verlof - aangename sfeer - open communicatie

Minpunten

- laag basisloon - controle email en surfgedrag - thuiswerk niet mogelijk

6. Nuttig (14)

"Business Analyst bij Colruyt"

1.0
    Business Analyst/Project Manager in Halle, Vlaams-Brabant
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

Ik gewerkt bij Colruyt Group voor meer dan 1 jaar

Pluspunten

Bij Colruyt verdien je niet slecht. Naast een goed loon, krijg je als universitair ook een bedrijfswagen met tankkaart, en alle overuren kan je opnemen als verlof of zelfs laten uitbetalen.

Minpunten

Bij Colruyt is het alsof de tijd is blijven stilstaan in de jaren 60/70. Ik denk dat dit een goede firma is voor de mensen die in de winkels zelf werken. Zij hechten vooral belang aan een goed loon. Voor hun maakt het niet uit wat er op de hoofdzetel gebeurt, en of alle systemen en processen verouderd zijn. Het positieve imago dat uitgestraald wordt naar de buitenwereld klopt niet met de werkelijkheid. Pas als je zelf in de firma werkt besef je waar je terechtgekomen bent. De software en systemen zijn hopeloos verouderd. Men heeft een afdeling BP&S opgericht om zogezegd te moderniseren, doch dit is alleen op papier zo. Alles baseert zich nog op mainframe. De online boot heeft men totaal gemist. Collect&Go en Collishop.... Totaal niet te vergelijken met moderne firma's zoals BOL.COM Medewerkers zijn ook vastgeroest aan verouderde methodes. Men doet een bepaald proces niet omdat het goed is, maar wel omdat men het 20 jaar geleden al deed. Zo zijn er Excel files die al 20 jaar meegaan, en nog steeds gebruikt worden op dezelfde manier. Omdat alles verouderd is, wordt heel veel werk manueel gedaan. Resultaat: heel veel medewerkers die data input doen, terwijl dit perfect zou kunnen geautomatiseerd worden. Niet te begrijpen hoe men de loonkost hiervan nog kan dragen. Nieuwe ideeen of voorstellen doen om te vernieuwen worden door het management totaal niet geaccepteerd. De voorkeur wordt gegeven aan mensen zonder diploma's en die vooral ja-knikken. Het straffe is dat de meeste managers ten hoogste een diploma middelbaar onderwijs hebben. Ze zien dus niet graag universitairen, want deze worden als "geleerden" beschouwd. Voorbeeld: als project manager doe je alles om een project te laten lukken, doch de managers liggen hier totaal niet wakker van. Verspilling van budgetten, en niemand die hierover verantwoording moet afleggen. Als je universitair bent, raad ik je af om bij Colruyt te beginnen. Er zijn zoveel leukere bedrijven die wel met hun tijd mee zijn. Doe anders eerst een stage, zo kan je zelf zien hoe het in de firma aan toe gaat. De grote baas Jef Colruyt hecht veel belang aan cultuur en waarden. Op papier is het allemaal een mooi verhaal. Maar als medewerker krijg je weinig appreciatie, zelfs als je projecten hebt gerealiseerd die enorm belangrijk waren voor de firma. Degene die wel opklimmen zijn praatjesmakers, met weinig inhoud en zonder diploma's. Dus van hetzelfde laken als de managers. De hobby van managers is om naar de ganse dag vergaderingen bij te wonen waar niets beslist wordt, en meestal stappen ze hier binnen zonder enige voorbereiding. Er is zelfs een stafafdeling opgericht om de directeuren te helpen met het plannen van vergaderingen. Er zijn dan lakeien die alles op een dienblaadje opdienen voor de managers. En dan nog lukt het niet.

Verder lezen

Kies een andere taal en blijf andere reviews lezen.

Er zijn 6 reviews gevonden