Reviews voor Domestic & General Group | Glassdoor.be

Reviews van Domestic & General Group

Bijgewerkt op 14 jun 2019

Als u wilt filteren op reviews, moet u zich of .

Er zijn 280 reviews gevonden

3.1
SterSterSterSterSter
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
54%
Aanbevelen bij een kennis
67%
Waardeert directeur
Domestic & General Group CEO Ian Mason
Ian Mason
99 Beoordelingen
  1. "Petite PME sympa dépendant d'un groupe avec quelques points à améliorer"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Directeur in Parijs
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht

    Ik werk voltijd bij Domestic & General Group

    Pluspunten

    Localisation à Paris et les personnes sont sympatiques et dynamiques. Le groupe est en pleine croissance

    Minpunten

    locaux exigus et parfois la communication est au compte goutte

    Advies aan management

    Changer les locaux exigus pour des locaux modernes Aligner les salaires au marché

    Domestic & General Group2015-09-16
  2. "Overall good employer"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Sales Advisor in Nottingham, Engeland
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik heb voltijd gewerkt bij Domestic & General Group voor minder dan een jaar

    Pluspunten

    excellent pay plus bonus fun vibrant place to work well looked after

    Minpunten

    repetitive work makes long term employment unrealistic

    Domestic & General Group2019-06-15
  3. "Great business to work for!"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Quality Assurance Executive in Bedworth, Engeland
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Goedkeurende mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Domestic & General Group voor 10 jaar

    Pluspunten

    High employee engagement Visual management at all levels Low attrition Excellent benefits Career progression Regular progress reviews Fun energetic atmosphere Family feel Excellent opportunities to support local charities Excellent social and charity events

    Minpunten

    Car parking due to town center location

    Advies aan management

    The site is very dated and drab in comparison to other sites. There is little in the way of the branding we have and the office areas are very magnolia. Being the smaller of the 3 UK sites I feel we are always left until last for improvements.

    Domestic & General Group2019-06-14
  4. "great culture, interesting roles, lots of autonomy"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Senior Technical Specialist in Wimbledon, Engeland

    Ik voltijd gewerkt bij Domestic & General Group voor meer dan 1 jaar

    Pluspunten

    Good team culture is established, good leadership with a balance of innovation vs focus on stability.

    Minpunten

    Workload can become excessive at times.

    Domestic & General Group2019-06-13
  5. "Sales sales sales"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Customer Service Sales Advisor in Nottingham, Engeland
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik heb voltijd gewerkt bij Domestic & General Group voor minder dan een jaar

    Pluspunten

    Friendly work environment Higher base pay compared to similar roles elsewhere

    Minpunten

    If you don't meet the targets no matter how unrealistic or even if there is obvious reasons as to why, it's always your fault, not the company.

    Domestic & General Group2019-06-11
  6. "Decent"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer 
    Aanbevolen
    Positief vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik heb voltijd gewerkt bij Domestic & General Group

    Pluspunten

    Good money, social, can progress if you try hard enough

    Minpunten

    Unsociable hours, pressure for sales

    Domestic & General Group2019-05-09
  7. "lots of different people and yet still very isolating"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Customer Service Agent in Brighton, Engeland
    Niet aanbevolen

    Ik heb deeltijd gewerkt bij Domestic & General Group voor minder dan een jaar

    Pluspunten

    free tea and coffee Fruit on Fridays Masseuse available Lots of different people Good location 1 month paid training

    Minpunten

    very high pressure Long, laborious hours Cried on shift several times because a lot is expected of you from management and customers, Staff pretend that it’s an amazing job with no downsides which feels really isolating

    Advies aan management

    Check in with people a bit more, call centre jobs are really hard Be more flexible with what hours people can work and be more understanding of students lives outside of work Admit that it’s not the best job as a means of making employees feel a bit more normal

    Domestic & General Group2019-05-23
  8. "Top down management"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Huidige werknemer - Customer Service and Sales Representative in Nottingham, Engeland
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Geen mening over directeur

    Ik werk voltijd bij Domestic & General Group voor meer dan een jaar

    Pluspunten

    Salary, bonus, the people you work alongside.

    Minpunten

    Bad management, constructive dismissal, lying about almost every aspect of the job.

    Advies aan management

    Some of your managers are obviously inexperienced and have this “win at any cost attitude”. Eventually this will your own undoing as youcan only get away with cheating your employees for so long until someone raises a grievance.

    Domestic & General Group2019-05-23
  9. Nuttig (1)

    "OK"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Sales Representative 
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht
    Afkeurende mening over directeur

    Ik voltijd gewerkt bij Domestic & General Group voor meer dan 1 jaar

    Pluspunten

    Great people and strong teams

    Minpunten

    target driven can be very hard at times

    Domestic & General Group2019-05-16
  10. "D&g in a nutshell"

    SterSterSterSterSter
    • Werk/privé-balans
    • Cultuur en waarden
    • Carrièremogelijkheden
    • Vergoeding en arbeidsvoorwaarden
    • Senior management
    Voormalige werknemer - Customer Support Representative in Brighton, Engeland
    Aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Goedkeurende mening over directeur

    Ik voltijd gewerkt bij Domestic & General Group voor meer dan 1 jaar

    Pluspunten

    The wage is good, much better than other call centres. It's easy to get procedures done if you know the right people to talk to. The good managers are very supportive and understand the job is stressful. You meet lots of different types of people and develop a wide range of skills such as listening skills and taking on board constructive criticism. Good amount of holidays and sometimes same day leave.

    Minpunten

    The job is repeptive and sometimes dull after 6 months once you know everything. There's not much room for progression especially if you've been there a while learning the skills. The people who progress tend to be good at sales from the very start. It can be understimulating but that is the nature of a call centre job. The team leader selection process isn't great, we have some team leaders who were good at hitting targets...

    Meer weergeven

    Advies aan management

    Management are pretty good. There are a lot of things changing within the business and staff get quite frustrated when information isn't clear which could be better, but generally, procedures are handled well and management listen to your concerns.

    Domestic & General Group2019-05-18
Er zijn 280 reviews gevonden