Reviews voor Treinbestuurder bij NMBS | Glassdoor.be

NMBS treinbestuurder Reviews

Bijgewerkt op aug 23, 2019

Als u wilt filteren op reviews, moet u zich of .

Er zijn 9 reviews gevonden

1. "objectief"

Voormalige werknemer - treinbestuurder in Luik, Luik
    Goedkeurende mening over directeur

Ik heb voltijdgewerkt bij NMBS voor meer dan 10 jaar

Pluspunten

staats beambte , vaste benoeming, wedde.

Minpunten

uurrooster. moeizaam om verlofdagen te regelen.

Blijven verbeteren

NMBS2016-07-22
  2. "Treinbestuurder bij NMBS"

Huidige werknemer - treinbestuurder in Leuven
    Negatief vooruitzicht

Ik werk voltijd bij NMBS voor 5 jaar

Pluspunten

Loon, toffe collega’s en doorgroeimogelijkheden

Minpunten

Slechte verlofregeling, statuut wordt steeds eenzijdig en nadelig aangepast

Advies aan management

Kom uit uw ivoren toren! Investeer en luister naar het operationeel personeel en bespaar in eigen regionen i.p.v. bij het operationeel personeel.

NMBS2019-08-23
  3. "Blijven hangen in het verleden"

Voormalige werknemer - treinbestuurder

Ik heb voltijdgewerkt bij NMBS voor meer dan 8 jaar

Pluspunten

gratis met de trein op reis en in vele landen in europa vrijbiljetten

Minpunten

Als treinbestuurder hou je amper een sociaal leven over.

NMBS2019-03-18
  4. "Opleiding Treinbestuurder"

Huidige werknemer - Opleiding Treinbestuurder in Brussel
    Geen mening over directeur

Ik werk al langer dan een jaar als voltijd bij NMBS

Pluspunten

Goed loon en zeer goede verkeersvoordelen, betaalde opleiding. Opleiding wordt meestal niet ver van huis gegeven door instructeurs die nog een andere functie hebben bij NMBS zoals Treinbestuurder of Depotchef.

Minpunten

leerkrachten komen niet positief over. Opleiding niet slagen is ontslagen. Selectieproeven tonen totaal niet aan of je de opleiding zal slagen of niet.

Advies aan management

Human Resources is precies een compleet ander bedrijf bij NMBS ookal is dit niet het geval. Je bent een nummer en wordt ook zo behandeld.

NMBS2018-09-09
  5. "Treinbestuurder"

Huidige werknemer - treinbestuurder in Brugge, West-Vlaanderen

Ik werk voltijd bij NMBS

Pluspunten

Zekerheid, statuut, uitdagend, afwisselend, zelfstandigheid

Minpunten

Onmogelijke uren, weekenddruk, stress, medische testen, veel kennis en examens om bestuurder te blijven.

Advies aan management

Luister meer naar het personeel op de werkvloer.

NMBS2018-04-30
  6. "123"

Huidige werknemer - treinbestuurder in Hasselt, Limburg

Ik werk voltijd bij NMBS

Pluspunten

Voorheen was ik tewerkgesteld bij Ford. Bij de NMBS kom je een totaal andere omgeving terecht. Het veilig en op tijd een trein besturen geeft me een fijn gevoel.

Minpunten

Daar ik als treinbestuurder werk krijg je veel teveel overinformatie. De reglementen veranderen alsook om de haverklap. Natuurlijk zijn de verschillende werkuren heel belastend voor je gestel

Advies aan management

Stop met het veranderen van HLT en kijk naar het Nederlands model waar de klemtoon slaat op communicatie.

NMBS2016-07-22
  7. "Het werkt, of het werkt niet."

treinbestuurder in Brussel

Ik werk bij NMBS

Pluspunten

Statutaire aanwerving. Je bent dus ambtenaar en hebt, voorlopig toch nog, recht op het ambtenarenpensioen. Met een gewoon diploma secundair onderwijs kan je toch (door premies voor nacht- en weekendwerk) een degelijk maandloon bijeen sprokkelen. Als je een beetje kan studeren, behoort promotie tot de mogelijkheden. Je werkt vrij zelfstandig. Omdat je 40u p/w werkt en maar voor 36u betaald wordt, heb je veel... kredietdagen (arbeidsduurvermindering).

Meer weergeven

Minpunten

Negatieve perceptie bij publiek (grotendeels onterecht). Verschrikkelijk bureaucratisch bedrijf. HR niet echt aangepast aan de moderne tijd. Statuut kan om de zoveel jaar aangepast worden. Meestal in het nadeel van de ambtenaar. Zeer flexibele en wisselende werkuren!!

Advies aan management

Probeer meer te werken op maat van de werknemer. Nu rijdt die zich soms vast in de mallemolen van de bureaucratie. Dwing eindelijk van de regering een degelijk vervoers- en investeringsplan af.

NMBS2016-07-14
  8. "36 jaar treinbestuurder, ik mis het nu al."

Voormalige werknemer - treinbestuurder in Kortrijk

Ik heb voltijdgewerkt bij NMBS voor meer dan 10 jaar

Pluspunten

Veel leuke collega's, veel steun in je job, zelfstandig werk veel afwisseling en nog goed betaald ook.Vele groei mogelijkheden Vele voordelen ook voor je gezin.

Minpunten

Een beroep dat negatief in de media komt, maar dat is echt niet zo, in de 36 jaar dienst heb ik één maal gestaakt. Alle andere stakingen dat waren er veel te veel waren merendeel politieke stakingen. Maar telkens er een trein stil staat is het de treinbestuurder volgens de media. Soms vraag je je af van waar halen ze het. Veel wisselende uren en het hangt ervan af soms veel weekendwerk.

Advies aan management

Haal dit mooie beroep echt eens uit het slop en verzorg de treinbestuurders, dit moet geen geld kosten. Mensen spreken mensen er kan echt veel verbeteren door te praten en dat kost geen geld. Kom echt eens van achter jouw bureau en volg eens een week of een maand een treinbestuurder op verschillende depots een luister eens naar hem/haar daar zal je echt wat van opsteken.

NMBS2016-05-01
  9. "Bezint voor ge begint!!"

Huidige werknemer - treinbestuurder in Mol
    Negatief vooruitzicht

Ik werk voltijd bij NMBS voor 5 jaar

Pluspunten

Vast werk, zeer interessante takenpakket, verantwoordelijkheid, goede extra legale voordelen, loon altijd op tijd, goede collegialiteit.

Minpunten

Geen feeling met de werkvloer, politiek en syndicaal corrupt. Veel te groot waterhoofd, er wordt op de verkeerde plaatsen gesnoeid, onmenselijke uurroosters ten gevolge van onbekwaam personeel op de planning, alle voordelen worden 1 per 1 afgeschaft behalve die voor het kantoorpersoneel, slechte vertegenwoordiging van het boordpersoneel in alle raden, commissies en onderhandelingen. Heel veel onbekwaam personeel op... heel belangrijke plaatsen. Zeer lage bonussen voor het echt werkend boordpersoneel zoals vakantiegeld, 13de maand. Heel weinig extra legale voordelen. Mikpunt van politieke spelletjes. Slechte toekomstvooruitzichten.

Advies aan management

Reorganiseer het management/directie en vervang de politiek en sundicaal benoemden door gediplomeerde en bekwame lieden. Zweer het militaristisch (wan)beleid en structuur af. Men is op dat gebied blijven plakken in de 1ste wereldoorlog. Daarnaast moet men eens leren praten met de echte besturings- en boordpersoneel ipv met de vakbonden die enkel het kantoorpersoneel vertegenwoordigen. Ze pesten het boordpersoneel... letterlijk buiten!!

NMBS2016-04-17
Er zijn 9 reviews gevonden