Reviews voor Intern bij Philips | Glassdoor.be

Philips Intern Reviews

Bijgewerkt op 29 aug 2019

Als u wilt filteren op reviews, moet u zich of .

Er zijn 127 reviews gevonden

4.1
BeoordelingstrendsBeoordelingstrends
Aanbevelen bij een kennis
Waardeert directeur
Philips CEO Frans van Houten
Frans van Houten
51 Beoordelingen
  1. "Nice Company, professionals, divers"

Huidige stagiair(e) - Intern in Eindhoven

Ik werk al langer dan een jaar als bij Philips

Pluspunten

Er zijn bij Philips vele nationaliteiten. Er hangt een goede maar professionals sfeer en er zijn veel activiteiten voor interns

Minpunten

Bij Philips research is de focus vooral research en de business zit in Amsterdam. Weinig tot geen vloeiing. Kantoor is goed, maar veel op een kamer

Philips2017-02-01
  2. "Thesis bij Philips Healthcare"

Voormalige stagiair(e) - Intern in Best

Ik heb korter dan een jaar als bij Philips gewerkt

Pluspunten

Goede voorwaarden Uitdagende werkomgeving & projecten Veel mogelijkheden om door te groeien, zowel in de diepte als in de breedte Eigen campus met goede voorzieningen

Minpunten

Het geheel voelt aan als een log schip Vergrijzingscultuur Hiërarchisch Qua informatievoorziening intern loopt Philips achter op andere grote spelers Het is vaak niet bekend waar data vandaan gehaald kan worden

Advies aan management

Probeer meer jongere mensen aan te nemen die gespecialiseerd zijn in wat ze doen. Momenteel is de situatie zo dat velen vanaf de start zijn doorgegroeid binnen het bedrijf en geen echte specialisatie hebben.

Philips2016-10-03
  3. "Internship"

Intern in Eindhoven

Ik werk bij Philips

Pluspunten

professional, good work environment, work/personal balance

Minpunten

not involved in a team or participating in group work, very individual

Advies aan management

make interns involved in the business, let them get to know the company

Philips2015-11-06
  4. "Veel vrijheid en intelligente, gemotiveerde mensen"

Stagiair(e) (huidig) - Graduate Intern in Eindhoven

Ik werk al langer dan een jaar als bij Philips

Pluspunten

Bedrijf met een duidelijke visie. Binnen de Design afdeling is iedereen redelijk zelfstanding bezig.

Minpunten

Kennis binnen het bedrijf (zowel informatie als expertise van mensen) is niet toegankelijk/beschikbaar.

Philips2015-09-17
  5. "Afstuderen bij Philips Healthcare Refurbished Systems"

Stagiair(e) (huidig) - Intern Digital Marketing in Best

Ik werk al langer dan een jaar als bij Philips

Pluspunten

Je leert ontzettend snel omdat je als het ware in het diepe wordt gegooid. Mensen zijn altijd bereid om je te helpen met het beantwoorden van je vragen, maar daarvoor moet je zelf actief bezig zijn met de juiste mensen hiervoor benaderen. Mijn Engelse vaardigheden groeien met de dag en daarbij ook mijn zelfvertrouwen in het spreken. Mijn Engels was al goed, maar een van mijn hoofddoelen om hier stage te komen... lopen, was om hier meer zelfvertrouwen in te krijgen. Leuke, diverse en intelligente collega's vind je overal. Tot slot krijg je, ook als stagiaire, ontzettend veel verantwoordelijkheid. Er wordt vertrouwd op je kennen en kunnen en dat maakt het ontzettend leuk en leerzaam!

Meer weergeven

Minpunten

Complexe hiërarchie, het is vaak moeilijk vast te stellen wie je voor wat kunt bereiken en vaak moet je lang wachten op je antwoord. Processen verlopen niet altijd efficiënt en dit betekent dat er wel eens onderlinge frustraties ontstaan over zaken die niet altijd in je eigen handen liggen. Het komt nogal eens voor dat je een doel maar net of net niet kan halen, omdat je wacht op een andere afdeling, die daar... weer problemen heeft met een inefficiënt proces. Deze minpunten zijn ook (althans voor mij) leerpunten; hoe kan je een inefficiënt proces zo efficiënt mogelijk maken? Hoe communiceer je duidelijk met verschillende afdelingen over de status van het proces, zodat iedereen weet waar hij aan toe is? Dit is voor mij nu ook een dagelijkse uitdaging geworden. Ik ervaar dat dit stukje communicatie ontzettend belangrijk is om frustraties te voorkomen en om op een prettige manier samen te werken. Tot slot, ik zou heel graag mijn eerste baan bij jullie aannemen. De positie waar ik nu stage loop, is als het ware gecreëerd als noodoplossing, omdat mijn afdeling een medewerker mist door herstructureringen van het bedrijf. Wanneer ik weg ben, komt er waarschijnlijk een nieuwe stagiaire en dit is goedkoop, maar geen effectieve strategie. Hierbij spreek ik uit ervaring. Ook hoor ik ditzelfde probleem bij andere stagiaires die bijna klaar zijn met hun stage periode bij Philips. Zij kunnen alleen ingehuurd worden via een tijdelijk project, of worden vervangen. Vandaar dus mijn (persoonlijke mening) advies hieronder. Dit is een veel voorkomend probleem is op onze huidige arbeidsmarkt.

Advies aan management

Bekijk of er meer banen gecreëerd kunnen worden voor "graduates". Vaak hebben wij ervaring opgedaan waardoor wij uitstekend binnen het bedrijf zouden passen, maar zijn er erg weinig kansen om aangenomen te worden. Dit is jammer. Als modern en enerverend bedrijf, zou Philips daar op in kunnen spelen en daarmee nog aantrekkelijker worden voor beginnende arbeiders, net als ik.

Philips2015-05-21
  6. "Product Marketing"

Huidige stagiair(e) - Product Marketing Intern

Ik werk al langer dan een jaar als bij Philips

Pluspunten

Responsabilités et engagement dans des projets

Minpunten

Pas d'inconvénients décelés pour le moment

Philips2017-04-10
  7. "intern"

Huidige werknemer - Intern - Monthly

Ik werk voltijd bij Philips

Pluspunten

nice colleagues and nice working environment. and pretty good company culture

Minpunten

n/a nothing special yet.

Philips2019-08-29

August 29, 2019Talent Brand Manager

Hi there, we're glad to hear about all of this. The best of luck during your internship! It's quite a departure from all the books, we could imagine. Besides that we hope that you'll consider us as a company to work at after you graduate. Know that we've got all current job listings ...

Meer weergeven
  8. "Great environment to learn and work!"

Voormalige stagiair(e) - Research and Development Intern in Poona

Ik heb korter dan een jaar als bij Philips gewerkt

Pluspunten

Staff was very helpful and cooperative with internship schedule. Great work life balance

Minpunten

Like any other cooperate giant, the work is done at a slow pace

Philips2019-08-26

August 27, 2019Talent Brand Manager

We love hearing it, many thanks for taking the time to share your thoughts and experiences, it's of great value to us!

9. "great internship experience"

Voormalige werknemer - Intern
    Aanbevolen

Ik heb korter dan een jaar als voltijd bij Philips gewerkt

Pluspunten

helpful colleages, intereting topic, greate supervisor

Minpunten

too many meetings, mobility of staff

Philips2019-07-05

July 11, 2019Talent Brand Manager

A healthy and supportive workplace is what we strive for, so we’re glad to see that we at least ticked those boxes! Thanks for sharing some of your concerns as well, duly noted. Thanks again, and all the best in your future career.

10. "Good experience"

Huidige stagiair(e) - Intern - Monthly in Amsterdam

Ik werk al langer dan een jaar als bij Philips

Pluspunten

Clear and efficient hiring process. Showed they really cared about the candidates

Minpunten

none, everything was good, learned a lot

Philips2019-07-08

July 11, 2019Talent Brand Manager

Hi! It’s wonderful to see that we we’re able to make the experience easy and educational. Thanks for sharing, we hope you have a great time ahead of you as well. All the best.

Er zijn 127 reviews gevonden