Vragen tijdens solliciteren bij Accenture | Glassdoor.be

Sollicitatiegesprek voor de functie Business Analyst

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Na CV en motivatiebrief een online assessment met cijferreeksen en figuurreeksen. Hierna 3 gesprekken gehad met een manager, senior manager en partner. Het proces duurde vrij lang en duurde erg lang voordat ik uiteindelijk feedback ontving.

• Hoe gedraag je je in een team? Waarom Accenture en niet een van de concurrenten?   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture.

Allereerst gebeurt er een screening op basis van motivatie en cv. Daarna volgen enkele online assessments. Indien deze goed verlopen wordt er telefonisch contact opgenomen. Indien het eerste telefonisch contact goed verloopt, wordt je uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Amsterdam (Nederland)) in januari 2020.

Eerst stuurde ik mijn CV en brief. Daarna heb ik een assessment gemaakt. Toen vond er een selectiedag plaats waarbij er eerste een introductiepresentatie werd gegeven, daarna een rondleiding, vervolgens twee interviews van een uur plaatsvonden en werd afgesloten met een borrel. Na een week kreeg ik een aanbod

Sollicitatiegesprek voor de functie Analyst

Anonieme werknemer in Brussel
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Brussel) in december 2019.

Eerste ronde was een online review van je cv, hierna kreeg ik relatief snel een uitnodiging om online logische en numerieke testen in te vullen. Daarna deelgenomen aan meet&sign, wat bestond uit een business case en 2 interviews. Op het einde van de dag weet je dan of je een contract aangeboden krijgt of niet.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel
    Negatieve ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Brussel) in december 2019.

Het effectieve interview viel super hard tegen. Ik kreeg bijna geen persoonlijke vragen en de interviewer leek niet geïnteresseerd en onderbrak me vaak. Daarna vroeg hij me om op 15min een business case te maken (die ook nog eens super vaag was).

Sollicitatiegesprek voor de functie Stagiar

Anonieme werknemer in Brussel
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Brussel) in december 2019.

Eerst was er een sollicitatie via mail. Daarna volgenden enkele technische testen. Daarna werd ik uitgenodigd op kantoor voor een mondeling gesprek. Er werd gepraat over de toekomstmogelijkheden en wat ik verwacht van een stage bij Accenture. Nadien werd ik geëvalueerd, en kreeg ik bericht dat ik geselecteerd was.

Sollicitatiegesprek voor de functie Management Consultant Analyst

Anonieme werknemer in Amsterdam (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture (Amsterdam (Nederland)) in september 2019.

Via mijn stage was ik binnen gekomen dus hoefde de capaciteiten test niet meer te doen (al gedaan voor stage), maar wel mijn motivatiebrief, CV en 2 rondes met interviews met een senior manager en managing director.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture in maart 2019.

Procedure duurde meer dan een maand. Eerst een inductieve en numerieke test online. Daarna een telefonisch gesprek met dame van HR (ongeveer 20 min). De volgende ronde was een manager interview. Heel aangename vrouw die je op je gemak deed voelen. Daarna normaal nog interview met een partner maar aangezien alle plekken al waren ingenomen, ben ik daartoe niet geraakt.

Sollicitatiegesprek voor de functie Intern

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture.

Mostly online, working with an AI bot doing a number of tests that rank you on a variety of characteristics such as risk appetite, emotional intelligence, reaction speed etc. Takes about thirty minutes total.

• Showing a picture of a person: what is the emotion this person is displaying?   Vraag beantwoorden

10.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Accenture in januari 2019.

Benaderd via linkedin. Kort telefoongesprek gehad en vervolgens een wat langer interview via google hangout. Eerste gesprek was met een recruiter en het 2e gesprek met iemand van HR en iemand die notities maakte

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan