Vragen tijdens solliciteren bij Atos | Glassdoor.be

8 Sollicitatiereviews

3,5

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (8), Engels (775), Frans (63), Duits (11)Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Programme Manager

Anonieme werknemer in Amsterdam (Nederland)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Atos (Amsterdam (Nederland)) in mei 2014.

Een uitvoerig gesprek met een 3-tal mensen waarmee ik tijdens het dienstverband zou gaan samenwerken. Om zeker te weten dat ik een juiste match was en over d werkwijze beschikte die bij het bedrijf past, werd mij gevraagd om een aantal cases te maken die vervolgens werden besproken. Dit vervaarde ik als erg prettig omdat ook ik op die wijze weet of ik bijzet bedrijf pas en het bedrijf dus bij mij...

• Ik kreeg een voorbeeld voorgelegd van een project situatie die in werkelijkheid ook zou kunnen voorkomen, met het verzoek aan te geven hoe ik dit aan zou pakken.   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Project Manager

Anonieme werknemer in Eindhoven (Nederland)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Atos (Eindhoven (Nederland)) in februari 2012.

Informeel
    Na een korte telefonische kennismaking, besloten tot een kennismaking over te gaan. Dit 1op1 gesprek vond plaats met de direct leidinggevende en was informeel qua toonzetting. Verschillende onderwerken zijn behandeld: ervaring in het vakgebied, in de rol.

Sollicitatiegesprek voor de functie Pre-Sales

Anonieme werknemer in Ridderkerk (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Atos (Ridderkerk (Nederland)) in oktober 2015.

twee inhoudelijke gesprekken met (1) direct leidinggevende/collega en (2) de betrokken MT. Alle gesprekken in gemoedelijke sfeer, open discussie mogelijk. WL was bereid flexibel te zijn over locaties en tijdstippen.

• Met name inhoudelijk, visie op vakgebied en mee te nemen netwerk. Wat is mijn visie op het vakgebied de komende jaren en op de recente veranderingen. Lessons learned uit het verleden en prioriteiten voor als ik bij WL zou gaan werken   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Sales Representative

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel
    Afgewezen aanbod
    Negatieve ervaring
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Atos (Brussel) in december 2017.

Er is een eerste selectie met een derde nl. Field & concept . Daar volgt een gesprek uit met F& C. Na twee dagen krijg ik een melding dat te verwachten salaris omlaag gaat via e-mail en men vraagt me of er nog interesse is. Ik neem contact op en dit zou een Atos beslissing zijn verder blijkt de bonus slecht 1% te zijn ofte verwachten 5euro per dag . Na Ok krijg ik afspraak bij Atos . Tijdens het gesprek verneem ik dat ook de jobinhoud wordt aangepast ? Het gaat over het herwinnen van verloren klanten.Ik verneem dat verloning toch enkel te bespreken is met F & C .Diezelfde dag krijg ik een uitnodiging om op opleiding te gaan . Ik bedenk dat dit geen bedrijven zijn om mee in zee te gaan en laat hen weten waarom ik deze beslissing genomen heb.
    Pong spelen met mensen dat doe je niet.

• Hoe zou U een niet tevreden klant terug winnen ?   1 antwoord
    • Of ik in het bezit was van een Ipad , want dat men toch niet kan verwachten dat Atos voor alle reps een Ipad kan voorzien en dat hun presenties lopen met Showpad.   1 antwoord
    • Of ik de volgende week vrij was voor opleiding want ze hebben snel reps nodig .   1 antwoord
    • Het gesprek ging vlot en was nooit vervelend. Het was ergens best aangenaam.   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Operations Manager

Anonieme werknemer in Eindhoven (Nederland)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Atos (Eindhoven (Nederland)) in juni 2014.

Het waren 2 gesprekken, een met de manager en een met een collega van de manager. Het was duidelijk, snel en efficient. Geen poespas, recht door zee. Het eerste gesprek was vooral op het operationele en het tweede meer over finance en P&L.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Atos (Brussel) in januari 2019.

Eerst werd er een algemene ontmoeting georganiseerd om het CV te overlopen. Nadien kwamen er gerichtere vragen naar wat de functie betreft. In het begin was het gemoedelijk en ene echte kennismaking nadien werd het moeilijker door de specifieke vragen.

• Wat weet u van ons bedrijf?
      Wat kan u bijdragen tot ons bedrijf?
      Wat zijn de belangrijkste kenmerken voor een Workforce manager?   Vraag beantwoorden

7. Nuttig (1)

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij Atos (Eindhoven (Nederland)) in juli 2014.

Het was een erg prettig gesprek met de Unit Manager, deze ging voornamelijk in op mijn persoonlijkheid en manier van werken, dan de daadwerkelijke kennis. Dit kwam later ter spraken in een vervolg gesprek met de zelfde Unit Manager. Uit eindelijk ben ik ook zijn Unit aan het werk gegaan.

• Waar ben je het meest trots op geweest?   1 antwoord

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Atos in maart 2012.

er vond een intensief gesprek plaatrs met de unit manager waarin vooral inhoudelijke vragen gesteld werden. Bij een positieve uitkomst volgde er direct een gesprek met de regiodirc. Hij ging meer in op persoonlijke en bedrijfssmatige zaken.

Onderhandeling

goed

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Engels (775), Frans (63), Duits (11), Portugees (11), Spaans (3)

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan