Vragen tijdens solliciteren bij BDO | Glassdoor.be

2,9

Moeilijk
Gemakkelijk

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij BDO in september 2020.

Eerst motivatiebrief en cv gestuurd. Vervolgens werd ik gebeld en uitgenodigd om online testjes te maken. Dit verliep goed. Hierna werd ik gebeld om de test te bespreken en werden er kort wat inhoudelijke vragen gesteld. De laatste stap: ik werd uitgenodigd op kantoor voor een sollicitatie met een manager en senior. Dit gesprek verliep uitstekend. Erg fijne sfeer, zeer vriendelijk personeel.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Na een kort telefoongesprek, maak je een assessment. Dit is zowel een IQ als persoonlijkheidstest, Vervolgens volgt er een eerste gesprek met de recruiter. Als zij/hij enthousiast is, word je uitgenodigd voor een tweede gesprek. Dit gesprek vond bij plaats met een van de partner en een andere werknemer.

• Waarom BDO? Welke vakken vind je interessant? Welke vragen heb je voor ons? Wat hoop je te leren?   Vraag beantwoorden

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij BDO in februari 2020.

- 4 testen voordien maken via de computer.
    - Gesprek met HR, gesprek met audit manager en partner
    - Basistest mbt audit, boekhouden, vennootschapsrecht om een idee te vormen van de reeds aanwezig kennis

Aangename gesprekken! Ik heb hierqqn deelgenomen via de recruitment day, alle gesprekken gebeuren hierbij op 1 tijdstip en er is de dag nadien feedback.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij BDO.

Eerst telefonisch gesprek met recruiter. Vervolgens assessment gemaakt. Assessment behaald. Daarna op gesprek. Goed gesprek gehad zowel met recruiter als sr. manager. Ze kijken of je past binnen het plaatje.

Sollicitatiegesprek voor de functie Risk Advisor

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Antwerpen
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij BDO (Antwerpen) in november 2019.

Eerst kreeg ik een test met vragen over boekhouding, audit, handels- en vennootschapsrecht. Nadien was er een eerste gesprek met de manager van risk en daarna was er een gesprek met de HR-manager.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij BDO.

online testen (abstract redeneren, persoonlijkheid, nauwkeurigheid), voor eerste gesprek een business case (soort examen) moeten maken met vragen over boekhouden, audit en vennotschapswetgeving, daarna twee gesprekken. De business case was best moeilijk, tijdens de gesprekken is er veel ruimte voor vragen en uitleg.

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij BDO in september 2019.

Eerst een telefonisch interview met de corporate recruiter, daarna een eerste sollicitatie gesprek en een tweede sollicitatie gesprek op kantoor met managers en partners. Tot slot word je geacht een assessment te maken om je competenties in kaart te brengen.

• Wat is je plan voor het komende jaar?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Adviseur M&A

Anonieme werknemer in Utrecht (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij BDO (Utrecht (Nederland)) in juni 2019.

Er worden 3 gesprekken gehouden met 2 personen per keer. 1ste gesprek is een kennismakingsgesprek. Het tweede gesprek is een waarderingscase met een presentatie. Het laatste gesprek is deels formaliteit en motivatie. Tussendoor dient er nog een online assessment gemaakt te worden incl. persoonlijkheidstest.

Sollicitatiegesprek voor de functie Assistent accountant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Eindhoven (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een uitzendbureau gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij BDO (Eindhoven (Nederland)) in november 2018.

Gesolliciteerd via een uitzendbureau. Eerst een online IQ-test gemaakt die bestond uit 2 delen: figuur/cijferreeksen en een verbale test (vragen zoals: wat lijkt meer op zwart-wit, gram-kilo, zon-licht, dag-nacht, zwaar- gewicht). En daarna persoonlijkheidstest. Uit allebei de testen is gebleken dat ik bovengemiddelde analytische vermogen heb en best goed in een team werk. Daarna een sollicitatiegesprek op de kantoor zelf. Het duurde 40 min en ik vond het erg prettig gaan: aangename mensen, goede grondige vragen, testbespreking, geen stomme vragen zoals "je sterkste en zwakste eigenschappen". Ondanks mijn hoge IQ-test score en een positive gevoel dat ik kreeg na het gesprek heeft het uitzendbureau mij later laten weten dat ik het niet geworden was omdat ze mijn persoonlijkheid niet binnen hun team zagen passen. Ze vonden het gesprek ook prettig maar blijkbaar was mijn persoonlijkheid niet waar in deze functie naar gevraagd werd.

• Vertel iets over jezelf?
      Vertel iets over je privé-leven?
      Werk je liever alleen of in een team?
      Wat voor werk doe je nu?
      Heb je financiële vakken gehad op de universiteit?
      Wat is het leukste aan je huidige werk?
      Ben je ok met de overuren?   Vraag beantwoorden

10.

Sollicitatiegesprek voor de functie Stagiair

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij BDO in september 2018.

Eerst een assessment met een iq test, een persoonlijkheidstest en een drijfveren test, dan een kennismakingsgesprek. Tijdens het kennismakingsgesprek werden zeer open vragen gesteld. Ik begon over mijn kwalificaties te praten. verder kwam ik niet

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan