Vragen tijdens solliciteren bij BNP Paribas Fortis | Glassdoor.be

7 Sollicitatiereviews

3,3

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (7), Frans (11), Engels (7)

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Bankier

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Geen aanbod
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij BNP Paribas Fortis in mei 2018.

De sollicitatieprocedure bestond uit vier stappen.

Eerst telefooninterview van 20 minuten met een medewerker van Solvus. Daar werd voornamelijk op motivatie en commercieel inzicht gefocust. Ook werd in dit gesprek de functie omschreven.

Vervolgens kreeg ik een aantal redeneertesten via mail doorgestuurd. De dag daarna kreeg ik te horen dat ik geslaagd was voor de testen.

Daarop volgde een face-to-face gesprek met een HR medewerker van Solvus. Ook hier werden vragen rond motivatie en commercieel inzicht gesteld, aangevuld door vragen over de verschillende diensten en producten van BNP Paribas Fortis.

Na een positieve afloop van dit gesprek kreeg ik een afspraak voor een laatste gesprek met een directeur van het regionale kantorennet van BNP Paribas Fortis.

Dit laatste gesprek bij de kantoordirecteur was technischer met vragen over de financiële wereld, de gang van zaken in het bankwezen en een aantal cases om commercialiteit te testen.

• Hoe verwacht u dat het bankwezen zich in de nabije toekomst zal ontwikkelen?

Verkoop mij item X (willekeurig item aanwezig op het bureau).   1 antwoord

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij BNP Paribas Fortis.

Start met verschillende testen volgend met gesprekken met zowel HR als management waarin verschillende financiële vragen alsook inzichtvragen werden gesteld. Ze verwachten de nodige kennis van de financiële wereld en ook van macro economie. Je moet er echt durven uit te springen.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij BNP Paribas Fortis (Gent) in maart 2019.

Online gesolliciteerd. Kort daarop opgebeld waarbij ik werd gepeild naar mijn interesse, cv en achtergrond. Enkele dagen daarna opnieuw opgebeld voor een gesprek waarbij de focus lag op competenties voor de job zelf; hierbij werd ook een rollenspel gedaan.
    De week daarop naar het kantoor van BNP zelf waar ik werd ontvangen door de BM.

• Waarom wil je bij BNP werken?   Vraag beantwoorden
    • Rollenspel: hoe zou je een klant antwoorden die een beetje argwanend is aan de telefoon wanneer je hem opbelt?   Vraag beantwoorden
    • rollenspel: hoe breng je de verkoop van een creditkaart aan bij een persoon die deze nog niet bezit?   Vraag beantwoorden

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij BNP Paribas Fortis.

Online gesolliciteerd, eerst drietal assesment testen moeten doen op de pc die tamelijk moeilijk waren, daarna een gesprek gehad met een recruiter waarbij er inhoudelijke vragen gesteld werden in verband met de producten en ook vragen in verband met motivatie. Na een positieve evaluatie doorgestuurd naar Fortis om een gesprek te hebben met de manager

• Voornamelijk vragen die erop gericht zijn na te gaan of het bedrijf op lange termijn op u als medewerker kan rekenen gezien de kosten die verbonden zijn aan een traineeship. Geen inhoudelijke vragen gesteld geweest   Vraag beantwoorden

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij BNP Paribas Fortis (Brussel) in februari 2018.

online aanmelden en CV doorsturen - kort telefonisch gesprek van 10 minuten- online assessments - telefonisch gesprek van 20 minuten - interview met HR kantoor in Brussel- interview met manager in het regionaal kantoor van BNP Paribas Fortis

6. Nuttig (4)

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij BNP Paribas Fortis (Antwerpen) in oktober 2017.

De sollicitatieprocedure bestond uit verschillende stappen. Allereerst werd ik via een uitzendkantoor gecontacteerd voor de functie, die leek mij wel wat dus ik werd ik contact gebracht met Solvus.
    Ik had een kort telefoongesprek met Solvus waarin de functie omschreven werd, nadien kreeg ik via mail een aantal redeneertesten doorgestuurd. Later die dag kreeg ik te horen dat ik geslaagd was voor de testen en planden we een telefonisch sollicitatiegesprek in over mijn verwachtingen. Nadien volgde een face-to-face-gesprek met een hr-medewerker van BNPPF. Toen dit gesprek ook goed ging kreeg ik een afspraak voor een laatste gesprek met een kantoordirecteur. Nadat ook dit gesprek goed ging kreeg ik een contractvoorstel voorgelegd.

Het telefonisch gesprek en het eerste hr-gesprek ging vooral over mijn verwachtingen en interesses en hoe ik als medewerker meedraai in een onderneming. Het laatste gesprek bij de kantoordirecteur was iets technischer met vragen over interest en inflatie en een aantal rollenspellen en cases.

• Verkoop mij een van deze drie pennen (uit verschillende marktsegmenten en met verschillende eigenschappen)   Vraag beantwoorden

7. Nuttig (4)

Sollicitatiegesprek voor de functie CommercialOost-Vlaanderen

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Gent
    Geen aanbod
    Negatieve ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij BNP Paribas Fortis (Gent) in mei 2017.

Eerst moest ik SHL testen maken. Vervolgens had ik een gesprek met iemand van een selectiekantoor & uiteindelijk volgde een gesprek met de Regionale directeur van Oost-Vlaanderen binnen retail. Deze laatste stap verliep redelijk vlot, maar toch kreeg ik negatieve feedback die naar mijn mening niet terecht was. Er werd tijdens dit laatste gesprek echt op details ingegaan en niet enkel binnen producten van BNP, maar ook over macroeconomische factoren zoals bv inflatie.

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Frans (11), Engels (7)

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan