Vragen tijdens solliciteren bij Boston Consulting Group | Glassdoor.be

4,0

Moeilijk
Gemakkelijk

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam (Nederland)) in oktober 2017.

Na de online selectie, kan je worden uitgenodigd voor de case interviews. Deze bestaan uit twee rondes. Zelf ben ik na de eerste middag afgevallen. Hierin moet je 2 case interviews doen (met twee verschillende interviewers), waarbij 20 minuten persoonlijke motivatie en vragen worden benadrukt. Hierna wordt er een case voorgelegd, die je dient te structureren en op te lossen. Verder, na deze case interviews, zal je nog een online test moeten afronden op kantoor van ongeveer 45 minuten. Hierin wordt snel begrijpend grafieken en tabellen en teksten (af)lezen getest.

• Waarom denk je dat je jezelf het beste verder kan ontwikkelen bij BCG?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Colombia)
    Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam (Colombia)) in september 2017.

Na het invullen van het online aanmeldingsformulier uitgenodigd voor eerste ronde: online casevragen beantwoorden en twee live case interviews. De online vragen zijn niet erg moeilijk, maar je hebt ook niet veel tijd dus het loont om snel door te werken. De live case interviews begonnen met een kort persoonlijk gesprek en vragen naar motivatie, vervolgens typische cases gedaan.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel) in oktober 2013.

De procedure bestaat uit 3 rondes, voorafgegaan door een analytische test. Elke ronde bestaat uit het oplossen van een case, gevolgd door een gesprek met een consultant. Deze zal met u uw CV doornemen, u vragen naar uw motivatie en een aantal standaardvragen stellen.

• Wat is jouw grootste verwezenlijking? Noem eens een moeilijke situatie, en hoe heb je deze opgelost?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate Consultant

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam (Nederland)) in juni 2016.

Heb het gehele proces als zeer vriendelijk en ondersteunend ervaren, van begin tot eind. Goede mogelijkheid om eerst eens te komen oefenen. Bij oefensessie kreeg ik echter de indruk geschetst dat de cases erg goed gingen en ik een erg goede kans had om door te gaan naar de volgende ronde. Tijdens de eerste ronde, gingen de cases naar mijn idee redelijk, maar uiteindelijk toch niet door gegaan naar de volgende ronde.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel) in oktober 2015.

2 interview rounds:
    first interview round consisted of a numerical test, that assessed business judgement and basic math skills, 26 questions in 45 minutes, so time is short, and one oral interview where fit was tested and a short case was done.
    Second round consisted of a written case, where you had 2hrs of preparation time to prepare a short presentation, and an oral case, similar to the one in the first round, but with a more senior person.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam (Nederland)).

Eerste ronde: twee gesprekken - bestaande uit persoonlijke onderdeel, een case en wat tijd om vragen te stellen aan de interviewer. De persoonlijke interviews waren psychologisch van aard - veel vragen over persoonlijke drijfveren, idealen, ambities/aspiraties. Er werd ook veel gevraagd naar teamervaringen. Na deze interviews moet er een online case afgelegd worden dat veel weg had van een numerieke vaardigheidstest.

• Waar ben je het meest trots op? Wat wil je leren/verbeteren aan jezelf bij BCG?   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Amsterdam (Nederland)) in mei 2016.

De eerste ronde bestond uit twee interviews van een uur (half persoonlijk, half case) en een online test met strategische vraagstukken. De tweede ronde bestond opnieuw uit twee interviews van een uur, maar ditmaal met twee partners. Tenslotte moest ik een zgn. 'written case' doen, waarbij je twee uur de tijd krijgt om een flinke stapel papier door te werken om deze vervolgens (informeel) te presenteren. Je had veel te weinig tijd bij dit laatste onderdeel, maar dat schijnt erbij te horen. Belangrijker is dat je over de vragen waar je geen tijd voor hebt gehad, wel inzicht kan geven over hoe je het aangepakt zou hebben.

Sollicitatiegesprek voor de functie Internship

Neutrale ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel) in oktober 2018.

Dit bestaat uit 2 rondes. De eerste ronde bestaat uit een computertest en 2 interviews met project managers. Ronde 2 krijg je een written case en een gewone case, interviewers zijn principals.

Sollicitatiegesprek voor de functie Intern

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel) in juli 2017.

Eerste ronde bestaat uit computertest en een case-interview met consultant (die +/- 5 jaar ervaring heeft). Tweede ronde bestaat uit het oplossen van (1) een 'basket case', je krijgt een mapje met informatie en moet oplossingen op drie vragen aan de hand van vragen illustreren en bespreken met senior consultant(met tijdsbeperking); (2) een gewone case-interview met een andere senior consultant.

• Waarom wil jij specifiek bij BCG werken en geen andere consulting firm?   Vraag beantwoorden

10.

Sollicitatiegesprek voor de functie Intern

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Boston Consulting Group (Brussel) in november 2018.

De procedure bestaat in de eerste ronde uit het vervullen van een computertest, en 2 case interviews met personen uit verschillende practices. De tweede ronde bestaat uit opnieuw 2 case interviews. De case interviews worden vervolledigd met persoonlijke vragen over motivatie en ervaring

• Geef een voorbeeld van wanneer je een groep naar een hoger niveau tilde   Vraag beantwoorden

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan