Vragen tijdens solliciteren bij Colruyt Group | Glassdoor.be

15 Sollicitatiereviews

3,0

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (15), Engels (15), Frans (11)

Sollicitatiegesprek voor de functie Java Developer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Geen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Colruyt Group.

Online gesolliciteerd en een week later opgebeld voor enkele vragen in verband met motivatie en verwachtingen, samen met een uitnodiging voor een gesprek. Voor het gesprek plaatsvond kreeg ik een aantal testen om online uit te voeren (persoonlijkheidstest, abstract/numeriek/verbaal redeneren). Het gesprek was 1 op 1 en duurde ongeveer een uur.

Sollicitatiegesprek voor de functie Analyst

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Afgewezen aanbod

De gehele procedure bestond uit 2 rondes. Een eerste ronde waar ik 3 computer testen moest maken en een inleidend gesprek had met een HR werknemer. De tweede ronde bestond uit een business case die je 1h mocht voorbereiden. Daarna moesten de resultaten voorgesteld worden met een presentatie van +/- 20 min.

Sollicitatiegesprek voor de functie IT

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Halle, Antwerpen
    Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Colruyt Group (Halle, Antwerpen).

Eerste ronde HR + hiring manager en afname testen
    Na positieve feedback technisch gesprek met hiring manager
    Voorstel was aan de lage kant. Weinig onderhandelingsruimte, ik kreeg een tweede voorstel dat amper verschillend was van het eerste.

Redenen voor afwijzen

Aanbod te laag

Sollicitatiegesprek voor de functie Account Executive

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Colruyt Group (Halle, Vlaams-Brabant) in mei 2015.

Aangenaam gesprek met manager. Was voor een stage! Heel open en vriendelijk gesprek. Wat gepraat over wat zo leuk is aan het bedrijf en wat gepolst wat voor persoon je bent

Sollicitatiegesprek voor de functie Management

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Halle, Vlaams-Brabant
    Geen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Colruyt Group (Halle, Vlaams-Brabant) in februari 2017.

1) CV + motivatiebrief versturen. Op basis hiervan wordt je telefonisch gecontacteerd en uitgenodigd voor een gesprek
    2) Thuis persoonlijkheidstest invullen
    3) Gesprek met selectiemedewerker op het hoofdkantoor + afleggen van verbale test, inzichtstest en persoonlijkheidstest
    4) Je wordt gecontacteerd voor een nieuw gesprek indien voorgaande positief was
    5) Gesprek met je potentiële directe leidinggevende
    6) Je wordt gecontacteerd indien vorig gesprek goed was; er wordt dan een afspraak gemaakt voor de contractbespreking

• - Waarom Colruyt?
      - Waarom deze functie?
      - Waarom zou jij ideaal zijn voor deze functie? (ervaringen aanhalen)
      - Positieve en negatieve eigenschappen
      - Loonverwachtingen
      - Referentie geven van vorige werkervaring => deze persoon wordt opgebeld
      ...   Vraag beantwoorden

6. Nuttig (4)

Sollicitatiegesprek voor de functie Field Service Engineer

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Colruyt Group (Halle, Vlaams-Brabant) in juli 2012.

Eerst een gesprek met HR van de firma. Deze geeft legt dan ook direct of enkele weken hierna als het eerste gesprek goed is enkele testen af. Als de testen goed zijn krijg je na enkele weken telefoon dat je op 3de gesprek mag komen. Dan volgt het gesprek met je eventueel toekomstige dienstchef. Indien dit gesprek goed is krijg je ofwel direct of enkele weken later een contract en de arbeidsvoorwaarden aangeboden.

• Waar zie je jezelf binnen 5 jaar in deze firma?
      Franstalige kennis? Engelstalige kennis?
      IT-gerelateerde testen voor elke jobfuctie
      Ben je bereid flexibele werkuren te werken? Waarom wil je bij hier starten?
      Waarom moet ik jou aannemen en niet de andere sollicitanten, wat maakt jou uniek?
      Positieve eigenschappen? Negatieve eigenschappen?   Vraag beantwoorden

Onderhandeling

Probeer te onderhandelen over loon. Het is niet simpel en er zullen geen 100'en euro extra bruto gegeven worden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Verkoper

Anonieme werknemer in Antwerpen
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Colruyt Group (Antwerpen) in maart 2013.

eerst op algemeen sollicitatie gesprek en computer proeven in een provinciaal jobcenter, daarna uitgenodigd door regiomanager en chef beenhouwer voor een diepte interview op locatie en op deze sollicitatie heb ik direct toezegging en een job aanbod

Sollicitatiegesprek voor de functie Team Member

Anonieme werknemer in Antwerpen
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Colruyt Group (Antwerpen) in oktober 2015.

Had meerdere keren via de site gesolliciteerd maar werd altijd afgewezen wegens ik niet aan hun eisen / ervaring voldeed. Nadien via interim kantoor een sollicitatie kunnen gaan doen , deze was zeer positief na 2 uur werd ik al gebeld dat ik de dag nadien al kon gaan beginnen.
    Na 1 week waren ze zeer te vreden en heb ik mogen persoonlijkheids testen gaan doen bij het colruyt kantoor en nadien ben ik aangenomen geweest.

9. Nuttig (8)

Sollicitatiegesprek voor de functie Stafmedewerker

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Colruyt Group (Halle, Vlaams-Brabant) in maart 2017.

Contact via telefoon om op een eerste gesprek te komen.
    Tijdens het gesprek met een selectie verantwoordelijke moest ik wat vertellen over mijzelf, mijn opleiding, mijn ambities enz

Na het gesprek moest ik 3 testen op de computer uitvoeren.
    Ik zou een mail ontvangen als ik op een tweede gesprek zou mogen gaan.

10.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Colruyt Group (Keerbergen) in februari 2019.

Online test afleggen, indien geslaagd mag je op gesprek bij het selectiebureau en daar de psychische test afleggen, indien geslaagd wordt je opgebeld om op 2de gesprek te gaan in de winkel de je zou aanwerven.

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan