Vragen tijdens solliciteren bij De Lijn | Glassdoor.be

12 Sollicitatiereviews

3,2

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (12)
  1. Nuttig (9)

Sollicitatiegesprek voor de functie Trambestuurder

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn.

Na sollicitatie krijg je de 1ste fase via mail aan. Dit is een korte algemene test (figuren, rekenen...). De 2de fase bestaat uit drie verschillende reactietesten die worden afgenomen bij een extern selectiebureau. Hierop kun je je niet voorbereiden. Als je geslaagd bent, doe je een persoonlijkheidstest en daarna kun je op sollicitatie bij De Lijn gaan.
    Een tip is om eventueel op voorhand te informeren of er vacatures openstaan in je stelplaats naar keuze. De selectie zelf omhelst niet veel tijd, maar het kán lang duren voordat je effectief aan de slag kunt gaan.

2. Nuttig (10)

Sollicitatiegesprek voor de functie tramchauffeur

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Berchem, Antwerpen
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn (Berchem, Antwerpen) in mei 2019.

Na inschrijving op de jobsite van De Lijn, relatief direct de eerste fase per mail doorgekregen.
    Betreft een test met cognitieve oefeningen (figuren) & Enkele rekenoefeningen.
    Vrijwel direct geweten of je bent geslaagd of niet. Indien voldoende wordt je meteen uitgenodigd voor fase 2 op afspraak. Hier worden 3 testen gedaan in cognitieve stijl (figuren) & reactievermogen, wanneer je op deze 3 testen voldoende slaagt, doe je een persoonlijkheidstest & kom je op gesprek bij een psychologe, die stelt je allerlei vragen.

Na maximum een week weet je of dit voldoende was en ga je op sollicitatie bij De Lijn.

• Waarom de functie als Tramchauffeur bij De Lijn?   5 antwoorden
  3. Nuttig (5)

Sollicitatiegesprek voor de functie Administratief Medewerker

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Destelbergen
    Negatieve ervaring
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn (Destelbergen).

Online gesolliciteerd via interimkantoor, nadien op gesprek geweest
    Zeer negatieve ervaring. Aanmelding verliep chaotisch, aanvankelijk wist niemand waar ik verwacht werd. Uiteindelijk het gesprek zelf was met 3 personen waarvan ik niet eens hun functie wist. Interviewer wist niet wat hij moest zeggen/vragen. Er werd amper informatie gegeven over de jobinhoud. en alles leek zeer afstandelijk en stijf. Andere personen waren bovendien zeer ongeinteresseerd. Uiteindelijk afgewezen vanwege gebrek aan motivatie. Tja, hoe zou dat komen?

• Standaardvragen... Stel jezelf eens voor, wat zijn je positieve punten?   Vraag beantwoorden

4. Nuttig (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie Specialist interne commncatie

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Gent
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn (Gent).

Interne promotie. Selectieprocedure die een kennistest omvatte en daarnaast een assessment bij een extern kantoor. Na dat assessment kregen de beste 4 personen nog een laatste interview in bijzijn van het afdelingshoofd HR en het afdelingshoofd Marketing

• Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de retentie van communicatie hoger wordt bij chauffeurs?   1 antwoord

5. Nuttig (2)

Sollicitatiegesprek voor de functie nachtarbeider

Anonieme werknemer in Gentbrugge, Oost-Vlaanderen
    Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn (Gentbrugge, Oost-Vlaanderen) in november 2016.

sollicitatie screenytest , pshychologische test ,persoonlijk gesprek uiteindelijk alles ok maar niet aanvaard
    uitreksel strafrigister , niet blanco , moet je het gehele proces wat 2 maand duurde om dan afdewezen te worden

• waarom zouden we jou moeten nemen ?   1 antwoord

6. Nuttig (21)

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn (Leuven).

Je stelt je kandidaat via de telefoon of e-mail. Dan wordt je uitgenodigd om enkele eenvoudige proeven te gaan afleggen waaronder een kort opstel enkele rekentesten en een fictief ongevallenverslag. Eens hiervoor geslaagd wordt je uitgenodigd om psychische testen te gaan afleggen bij het CBMT. Dit is een onafhankelijk instituut. Als je geslaagd bent begint je opleiding van ongeveer 3 maand. Deze bestaat ui het behalen van je rijbewijs D maar ook je wegen verkennen en natuurlijk een medische keuring.

7. Nuttig (23)

Anonieme werknemer in Antwerpen
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 4 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn (Antwerpen) in januari 2016.

Eerst moet je uw CV doorsturen naar een assessmentbureau. Zij gaan je dan uitnodigen voor selectietests en een interview op hun kantoor. Dit zijn rekentests, taaltests en psychotechnische tests. Hierna weet je meteen of je geslaagd bent en al dan niet door mag naar het selectie-interview.
    Bij een positieve evaluatie word je uitgenodigd om op gesprek te gaan bij De Lijn zelf. De regiomanager zal dit gesprek dan evalueren en beslissen of je in dienst mag voor die regio of niet. Dit kan wel enkele maanden in beslag nemen.

• Waarom wil u aan de slag gaan als buschauffeur bij De Lijn?   1 antwoord
  8. Nuttig (17)

Anonieme werknemer in Hasselt, Limburg
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn (Hasselt, Limburg).

eerst een pshychologishe test dan een medische keuring een taaltest dan een gesprek met iemand van de personeelsdienst dan nog een gesprek met directie daarna gesprek met sociale dienst verder naar de rijschool opleiding en als men daarna geslaagd zijn krijgt men een contract waarna u carriere kan beginnen

9. Nuttig (38)

Anonieme werknemer in Gentbrugge, Oost-Vlaanderen
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn (Gentbrugge, Oost-Vlaanderen) in april 2015.

Bij een extern bedrijf onderga je 3 selectieprocedures, eerste is taal en rekentest, tweede zijn psychotechnische testen en individueel gesprek en dan medische controle, als je voor alles geslaagd bent heb je een gesprek met HR manager

10. Nuttig (7)

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 4 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij De Lijn (Antwerpen) in augustus 2014.

eerst testen afleggen voor taal rekenen en inzicht op de computer op tijd dan persoonlijke vragen beantwoorden aan de hand van meerkeuze vragen (ongeveer een 250 stuks) en een gesprek met 2 psychologen voor te zien of je stabiel genoeg bent

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan