Vragen tijdens solliciteren bij Deloitte | Glassdoor.be

116 Sollicitatiereviews

3,0

Moeilijk
Gemakkelijk

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (117), Engels (9597), Frans (159), Duits (116)Meer

Geaccepteerd aanbod

Eerst op de website een motivatiebrief en CV moeten uploaden. Daarna werd ik uitgenodigd tot een online selectietest, die iq en persoonlijkheid meet. Heb deze test succesvol gemaakt en ben daarna uitgenodigd voor het interview.

Sollicitatiegesprek voor de functie Werkstudent Cyber Security

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam, MO (Verenigde Staten)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Amsterdam, MO (Verenigde Staten)) in april 2018.

eerst cv en motivatiebrief dan assesment, dan nog twee gesprekken. Het is slim om de assesment vooraf te oefenen, er zijn meerdere sites die oefening aanbieden (tegen betaling). Op het moment dat je goed ingelezen bent, moet het lukken om binnen te komen. Verder vinden ze geen slordigheid in cv en gesprek belangrijk. Mijn cv was slordig en ik wist niet goed wat de cyber unit deed. Dat heeft mij de das omgedaan.

• Wat wil je binnen onze organisatie doen?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Amsterdam (Nederland)) in februari 2015.

Application bestond uit motivation+CV/online assessment/in person interview. Interview was in Amsterdam en bestond uit twee series. 1 met HR en 1 met huidige werknemers. Interview ging erg over vorige ervaring en motivatie om onderdeel van Deloitte te zijn.

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Brussel) in mei 2018.

1. case
    Feedback werd gegeven de middag zelf
    Indien positief ga je naar de finale stap:
    2. gesprek met HR, manager en Partner
    Feedback krijg je 2 of 3 dagen later
    Indien positief krijg je een contact aangeboden

• Voorstelling van jezelf
      Waarom Deloitte
      Waarom Audit
      Wat is audit
      Leg proces van audit uit
      Waarom zou je een meerwaarde vormen voor bedrijf
      Naar wat kijk je in jaarrekening van bedrijf als je wil investeren
      Uitleg balans: wat betekenen de verschillende posten
      Geef uitleg over IFRS   Vraag beantwoorden

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Zaventem
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Zaventem) in mei 2017.

1e deel: Business Case
    * Ontbijt
    * Uitleg Deloitte & Audit
    * Case (oplossen en voorstellen van een "wearable", in dit geval smartwatch (werd gegeven in hints)
    * Lunch en praten met huidige werknemers
    2e deel: Interviews met een recruter en 2 partners

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte in mei 2015.

Business case game op kantoor Deloitte Diegem. in de case moest men een shopping center beoordelen en nagaan wat verbeterd kon worden. op het einde moest dit dan voorgesteld worden aan leden van HR en manager.

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit Assistant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Negatieve ervaring

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte in juni 2016.

In juli 2016 gesoliciteerd voor de functie assitant audit in Rotterdam. Na het versturen van CV/motivatie binnen twee dagen gebeld door recruiter om testen af te leggen. De testen met een goed resultaat afgesloten, vervolgens eerste gesprek ingepland. Een dag voor de interview gebeld dat er wat veranderingen plaats zijn gevonden, waardoor geen nieuwe mensen zullen worden aangenomen. Heel erg vervelend als je al een week met voorbereidingen zich hebt bezig gehouden!

Sollicitatiegesprek voor de functie Audit Staff

Anonieme werknemer in Amsterdam (Nederland)
    Geaccepteerd aanbod
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Amsterdam (Nederland)) in juni 2012.

Meerdere gesprekken. Eerst met HR / PO, daarna separate gesprekken met (sr) audit managers en vervolgens audit partner. Indien alle gesprekken positief zijn, volgt een contractvoorstel en evt gesprek over de contractvoorwaarden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Auditor

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Zaventem
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Zaventem) in februari 2018.

Ik heb deelgenomen aan "Finance, audit & accountancy day" van Deloitte in maart 2018. Na een korte inleiding moest er in groepjes een business case opgelost worden waar we een uur de tijd voor kregen. Vervolgens waren er drie boothgesprekken voor verschillende afdelingen binnen Deloitte, alsook een HR interview van ongeveer een half uur. Tijdens dit interview werd voornamelijk de CV overlopen. Daarnaast de gebruikelijke 3 positieve en 3 negatieve eigenschappen opnoemen. Alle mensen binnen Deloitte waren enorm vriendelijk en enthousiast.

10.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior SAP Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel
    Afgewezen aanbod
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Deloitte (Brussel) in november 2016.

Ik heb de route van de technology day genomen. Op die dag hadden we een groepscase, gesprek met HR en 3 booth sessies met verschillende departementen. Op elk moment van de dag werden we beoordeeld door mensen van Deloitte die aanwezig waren.
    Daarna op aparte dag gesprek met partner van gekozen afdeling. Dit is een formeel gesprek

• Waarom zou je een goede consultant zijn? Ben je bereid elke dag naar Brussel te komen?
      Groepscase rond bank die meer jongeren wil overhalen om te switchen naar hun service via festivals.   Vraag beantwoorden

Redenen voor afwijzen

Ik kreeg een aanbieding bij een ander bedrijf

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan