Vragen tijdens solliciteren bij Fedasil | Glassdoor.be

4 Sollicitatiereviews

2,8

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (4)

Sollicitatiegesprek voor de functie Sociaal werker

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Zaventem
    Afgewezen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Fedasil (Zaventem) in februari 2020.

Insturen van CV en Motivatiebrief. Uitgenodigd worden om een selectie test uit te voeren schriftelijk of op computer. Daarna volgt een gesprek met een jury. Nadien hoor je of er nog een tweede gesprek zal volgen.

Sollicitatiegesprek voor de functie polyvalent centrum assistent

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Gent
    Geen aanbod
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Fedasil (Gent) in februari 2020.

Online gesolliciteerd bie de site van Fedasil. Snelle reactie; gekregen; uitnodiging voor het gesprek. Hier krijgt u eerst een uur de tijd om schriftelijk 6 casussen te behandelen, daarna volgt het gesprek met 3 juryeden waarbij (onder andere) deze schriftelijke voorbereiding mondeling wordt besproken.

Geaccepteerd aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij Fedasil (Brussel) in december 2015.

selectie na motivatiebrief en CV / indiv. Gesprek met enkele medewerkers omtrent werkervaring , motivatie en hoe ik mij in hun organisatie zie functioneren. Gezien ik reeds ervaring had bij een vorig asielcentrum, waar ik minder goede herinneringen aan over hield , is dit even aangekaart, zodat ik de kans kreeg om dit toe te lichten. Ben wel begonnen aan 0 jaar anciënniteit, terwijl ik al 35 jaar aan het werk ben , vooral in de Bijzondere Jeugdzorg.. Maar men zou dit zeker verder nagaan en berekenen om zo mijn salaris aan te passen.

• Ok, gericht op de job , maar vooral peilend naar de motivatie   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie flexi assistente

Anonieme werknemer in Brugge, West-Vlaanderen
    Geaccepteerd aanbod
    Neutrale ervaring
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Fedasil (Brugge, West-Vlaanderen) in november 2015.

Op gesprek bij de vdab voor flexi assistente, daarna op gesprek en testen voor functie van HR medewerker op het hoofdkantoor te Brussel. Interview door 3 HR medewerkers. De testen waren loontechnische vragen.

• waarom wil je bij fedasil werken? Hoe sta je tegenover conflictsituaties? Wat doe je? Kan je orders van hogere accepteren?   1 antwoord

Onderhandeling

Er was geen onderhandelingsfase. Je werd telefonisch meegedeeld dat je werd aangeworven maar men wist nog geen startdatum. Heeft weken geduurd. Men heeft telefonisch gemeld dat ik als flexi assistente kon beginnen, er werd niets meer gezegd over mijn sollicitatie als HR medewerker. Op een voormiddag werd ik gebeld om te vragen om in de namiddag te starten.

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan