Vragen tijdens solliciteren bij FrieslandCampina | Glassdoor.be

15 Sollicitatiereviews

2,9

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (15), Engels (26), Duits (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie Traineeship

Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij FrieslandCampina in mei 2020.

Ik solliciteerde op de commercietrack en werd op basis van mijn CV gevraagd voor de supply chain track. Ik gaf aan dat mijn interesse daar niet lag, maar toch vroegen ze mij te komen kijken bij de volgende ronde. Daar was de eerste vraag: waarom kies je specifiek voor deze track? Toen wist ik dat het geen succes ging worden.

Sollicitatiegesprek voor de functie Intern

Negatieve ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij FrieslandCampina in oktober 2019.

** Niet aan te raden **
    De eerste keer dat ik solliciteerde voor een stageplek bij FrieslandCampina heb ik nooit wat te horen gekregen (30+ dagen verder). Ook diverse pogingen om met de HR/Talent acquisition telefonisch in contact te komen bleek bijna onmogelijk (continue voicemail, direct ophangen, doorverbindingslijnen defect, receptiemedewerkers geen flauw benul dus bel morgen, overmorgen, volgende week maar terug)

Nadat ik uiteindelijk iemand te pakken kreeg via de e-mail was het onduidelijk voor hen waarom mijn sollicitatie nooit bekeken is, de vacature was onderhand al gevuld maar voor een andere functie was nog wel een plek. Het advies was dan ook om vooral daar op te solliciteren en dan zou ik zeker meegenomen worden; dat was 3 weken geleden en nog steeds geen reactie.

Als student waarbij ik veel werk in mijn CV en motivatiebrieven had gestoken - persoonlijke unieke motivatiebrief, niet copy-paste werk - vind ik dat ik absoluut niet serieus word genomen bij FrieslandCampina. Twee keer nalaten om een bericht te sturen over een periode van bijna twee maand vind ik niet gepast; een e-mail of telefoontje, of het nou een afwijzing is of niet, is dan toch wel het minst dat men kan terugkoppelen voor de moeite die iemand neemt?

FrieslandCampina leek mij een bijzonder leuke werkgever, helaas heeft de naam voor mij nu een negatieve lading.

Sollicitatiegesprek voor de functie Local User Support Medewerker

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Solliciatie via de corporate portaal. Na 15 min reeds antwoord van de lokale HR. "Tot ons spijt..."
    Gemaild om feedback te verkrijgen. Dame mij vriendelijk laten verstaan dat ik overgekwalificeerd ben, te oud en te duur voor de functie ben. Altijd spijtig dat HR in jouw plaats over zulke zaken beslist

4. Nuttig (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie Traineeship

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij FrieslandCampina.

CV en motivatie, vervolgens een video pitch (drie vragen beantwoorden in twee minuten), e-assessment en tot slot een assessment day op het hoofdkantoor: groepsopdracht, evaluatie e-assessment en persoonlijkheidstest, bespreking van je motivatie en een één op één rollenspel met acteur.

• Bij het evalueren van de persoonlijkheidstest wordt veel gevraagd naar praktijkvoorbeelden uit je persoonlijke ervaring.   Vraag beantwoorden

Geaccepteerd aanbod

Procedure begon met een motivatie brief, daarna een filmpje insturen waarin je je motivatie verder uitlegde en vervolgens een skypegesprek. Op basis hiervan werd ik aangenomen en kreeg ik een gesprek op het hoofdkantoor

• Hoe ik zou omgaan met een niet-gemotiveerde collega   1 antwoord

6. Nuttig (1)

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij FrieslandCampina (Amersfoort (Nederland)) in november 2018.

In totaal heb ik drie sollicitatiegesprekken gehad en heb ik een assessment gehad. De gesprekken heb ik als erg prettig ervaren. Toen ik was aangenomen was mijn contract al snel klaar en kon ik na 3 weken beginnen. Ik werd ook echt fijn ontvangen door mijn team!

Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij FrieslandCampina.

Vrij standaard procedure met een aantal gesprekken met recruiters, managers en vervolgens ook intelligentie- en persoonlijkheidstesten. Dit ging allemaal vrij snel en makkelijk. De procedure is over het algemeen precies wat je verwacht van een bedrijf als FrieslandCampina.

Sollicitatiegesprek voor de functie Analyst

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amersfoort (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij FrieslandCampina (Amersfoort (Nederland)) in juni 2018.

Heel prettige sfeer, goed ontvangen en goed gesprek gehad. Eerste gesprek met twee personen, evenals het tweede gesprek. Tussen de gesprekken door, moest een online assessment gemaakt worden waarvan de resultaten besproken werden in het 2e gesprek.

• Standaard vragen waarom ik op de functie gereageerd heb, waarom de functie aansluit op mijn ervaring, waarom specifiek voor dit bedrijf etc   Vraag beantwoorden

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij FrieslandCampina in augustus 2017.

Een gesprek met de manager. Dit gesprek ging voornamelijk over je persoonlijkheid, motivatie, kennis van het bedrijf en ook je talenkennis werd getest.
    Vanwege studentenjob was het vrij los en kort

10. Nuttig (4)

Sollicitatiegesprek voor de functie Trainee

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amersfoort (Zuid-Afrika)
    Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij FrieslandCampina (Amersfoort (Zuid-Afrika)) in juni 2017.

De procedure bestond uit 5 rondes:
    1. Brief + CV
    2. Videopitch
    3. Capaciteitentest en persoonlijkheidstest
    4. Halve dag op het hoofdkantoor met een groepsdiscussie en kort sollicitatiegesprek
    5. Hele dag op het hoofdkantoor met verschillende rondes, waaronder een case, gesprek, rollenspel, rondleiding en een gesprek over de persoonlijkheidstest.

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan