Vragen tijdens solliciteren bij Lidl | Glassdoor.be

26 Sollicitatiereviews

2,7

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (26), Engels (593), Duits (160), Frans (103)Meer

Sollicitatiegesprek voor de functie Kassamedewerker

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Afgewezen aanbod

Sollicitatieprocedure was makkelijk. Online sollicitatie ingevuld, mocht toen op gesprek komen. Kort gesprek voor arbeidsvoorwaarden. Erg leuk semi-informeel. De procedure duurde minder dan een maand. asd asd asd asd asd asd asd asd asd asd

Sollicitatiegesprek voor de functie Management

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Den Huizen (Nederland)
    Afgewezen aanbod
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Lidl (Den Huizen (Nederland)) in januari 2020.

Eerst een check van je CV en motivatiebrief, vervolgens een gesprek op kantoor. Daarna twee verschillende online assesments! Ten slotte een laatste gesprek op het hoofdkantoor met senior managers erbij. Lastig

• Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer Weet ik niet meer   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Jobstudent

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Antwerpen
    Geen aanbod
    Negatieve ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Lidl (Antwerpen) in januari 2020.

Ze hebben me geweigerd en vonden dat ik niet goed genoeg was, en dat was de druppel voor mij, en ik vond dat ze te snel waren, want de locatie was goed en toch snap ik niet zo goed waarom ze me hebben geweigerd.

Sollicitatiegesprek voor de functie All round medewerker

Anonieme werknemer in Den Haag (Nederland)
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij Lidl (Den Haag (Nederland)).

Sollicitatieprocedure was makkelijk. Online sollicitatie ingevuld, mocht toen op gesprek komen. Er werden de volgende vragen gesteld: Waarom kies je voor Lidl? Hoe zie jij jezelf in 5 jaar? Wat zijn je sterke punten? Wat zijn je minder sterke punten?

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Lidl (Gent) in oktober 2019.

Ik heb online gesolliciteerd.
    1) Uploaden CV + korte motivatie
    2) testen (neemt ongeveer 1 uur in beslag, voornamelijk grafieken en tabellen interpreteren en logisch redeneren)
    3) Telefonisch gesprek: korte kennismaking, vragen die pijlen naar je achtergrond, studies, interesses
    4) Presentatie en klassiek sollicitatiegesprek
    Tijdens het sollicitatiegesprek vroegen ze vooral naar buitenschoolse activiteiten, situaties waar je een probleem hebt opgelost of aangepakt, of een evenement hebt georganiseerd, ergens waar je de leiding nam. Ook peilen ze naar hoe je overweg gaat met stresssituaties. Er wordt een duidelijk beeld geschetst van het traineeship.

• Geef een voorbeeld van een project waar je de leiding nam?
      Hoe ziet een goede leidinggevende er voor jou uit?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie stagaire

Anonieme werknemer in Merelbeke, Oost-Vlaanderen
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Lidl (Merelbeke, Oost-Vlaanderen) in oktober 2019.

De sollicitatieprocedure bestond uit 3 fases. Een telefonisch sollicitatiegesprek, een online test en een sollicitatiegesprek in het hoofdbureau. Het gesprek in het hoofdbureau ging pas door na succesvol de eerste twee stappen te kunnen voltooien. Het uiteindelijke sollicitatiegesprek was zeer professioneel met 1 recruiter en 1 verantwoordelijke van de functie waarvoor gesolliciteerd werd. Er kwamen vooral gedane carrièrevragen en persoonlijkheidsvragen aan bod.

Sollicitatiegesprek voor de functie Medewerker Klantenservice

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Huizen (Nederland)
    Geen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een uitzendbureau gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij Lidl (Huizen (Nederland)) in juli 2019.

De vacature werd mij voorgesteld door het uitzendbureau. Vervolgens mocht ik een voorbeeld case beantwoorden over de mail, ter beoordeling. Deze werd acceptabel geacht, want ik mocht door op gesprek.

Vervolgens kreeg ik dus het sollicatiegesprek met twee dames van Lidl. Er werden eigenlijk nauwelijks vragen aan mij gesteld. Ik heb uiteindelijk meer vragen gesteld aan hen dan andersom. Maar er werd wel goede algemene beschrijving van de functie en wat zij van hun medewerkers verwachten gegeven.

Uiteindelijk kreeg ik van het uitzendbureau te horen dat ik de functie niet had gekregen omdat ik niet genoeg ervaring had in het halen van targets. Vreemd genoeg kwam dit hele onderwerp niet ter sprake in het solliciatiegesprek; er werd me in ieder geval niet naar gevraagd. Wel had ik aangegeven dat ik het juist leuk vond dat ze ergens in een wervingsfilmpje hadden gezegd dat ze juist de klant zo goed mogelijk wilden helpen, en dat de medewerker daar best wat meer tijd voor mocht nemen.

Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd me wel verteld dat een medewerker op de klantenservice bij Lidl verwacht wordt om minimaal 90 cases per dag af te handelen. Misschien heb ik hier niet enthousiast genoeg op gereageerd. Kan ik ook niet echt erg enthousiast over worden.

Geaccepteerd aanbod

Eerst wordt uw CV volledig gescreend waarna je een link krijgt om enkele cases op te lossen. Als je cases goed zijn mag je naar de volgende ronde waar een skype interview volgt. Loopt alles goed, dan wordt je uitgenodigd op de bootcamp.

• Als welk soort leider zou je jezelf omschrijven   1 antwoord

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Lidl (Affligem) in maart 2019.

Het start met motivatiebrief/cv. Hierna volgt er een SJT en persoonlijk gesprek. Indien dit ok is, volgt het bootcamp weekend. Op het einde van het weekend kom je het resultaat te weten.

10.

Sollicitatiegesprek voor de functie Management Trainee

Anonieme werknemer in Brugge, West-Vlaanderen
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Lidl (Brugge, West-Vlaanderen) in februari 2019.

Eerst krijg je een situationele beoordelingstest.
    Vervolgens een video-interview waarin een recruiter allerlei vragen zal stellen.
    Als bovenstaande stappen goed zijn krijg je een ticket naar de bootcamp (wat de echte uitdaging is).

• Waarom Lidl? Geef een situatie waarin jouw gevoel voor initiatief aan bod komt,...   Vraag beantwoorden

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan