Vragen tijdens solliciteren bij Materialise | Glassdoor.be

4 Sollicitatiereviews

2,8

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (4), Engels (30)

Sollicitatiegesprek voor de functie Graduate Program

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Haasrode
    Geen aanbod
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Materialise (Haasrode) in april 2018.

1) Application with resume and motivation lettre

2) Pass internal screening by them

3) Groupcase: work together with different people from all backgrounds to solve a business case + after case you select from a list all prefered job openings you would like

4) Screening based on groupcase performance + personality

5)If passed, discussion on potential prefered job openings and further progress

• Groupcase: work together with different people from all backgrounds to solve a business case   Vraag beantwoorden

2. Nuttig (2)

Sollicitatiegesprek voor de functie Project Manager

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Afgewezen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Materialise in maart 2017.

Insturen CV + sollicitatiebrief
    1ste verkennend gesprek = een algemeen kennismakend gesprek (je mag hierbij ook zelf vragen stellen over de job inhoud)
    2de gesprek met team verantwoordelijke = meer specifiek gesprek mbt de job zelf

• Algemene beschrijving van je CV: opleiding en ervaring + specifieke inhoud van je huidige job
      Waarom je wil veranderen van job.
      Beschrijf wat je zoekt in een nieuwe job.
      Beschrijf jezelf in 3 woorden.   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Clinical Engineer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Haasrode
    Afgewezen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Materialise (Haasrode) in april 2016.

Started with solving a case in group. Second, an interview with a future colleague, standard questions about personality, how I found the company,... Last round was preparing a technical case, giving a demo in the field in which they wanted to hire me, acting to convince a team of surgeons to use the software developed by Materialise.

Redenen voor afwijzen

After all, it was not the job I was looking for

Geaccepteerd aanbod
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Materialise (Leuven).

Cv en motivatie brief online ingestuurd, pas een maand later contact met HR dat ik op gesprek mocht komen. Bij gesprek zelf 1 op 1 gesprek met HR persoon.

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Engels (30)

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan