Vragen tijdens solliciteren bij McKinsey & Company | Glassdoor.be

3,8

Moeilijk
Gemakkelijk

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company (Brussel) in oktober 2019.

3 interviews for the first round. Each interview consists of:
     1. Personal questions
     2. Business Case
     3. Questions for the interviewer

Take note that the personal interview is just as important as the business case. Just having a 'nice conversation' here isn't enough, your content needs to be spot on. Prepare this part well!

• When was a time you were working under pressure   1 antwoord

2. Nuttig (1)

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company (Amsterdam (Nederland)) in mei 2019.

CV selectie, Eerste ronde interviews, tweede ronde interviews. Het gaat om case interviews, dus het is erg belangrijk dat je die goed voorbereid. Daarnaast is er nog een persoonlijkheidsgesprek. Zorg dat je je ervaringen & verhaaltjes goed matched bij Mckinsey.

• Case interviews; bereid je erg goed voor want een kleine fout is al het einde van de sollicitatie. Case interviews kan je vinden online. Tip: Oefen die ook heelveel   1 antwoord

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company (Brussel) in februari 2018.

De sollicitatieprocedure is enorm gestandaardiseerd. Na een check van de CV en motivatiebrief werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Voor dat gesprek werd gevraagd een kort stukje te schrijven over de meeste relevante ervaringen.

• Vertel me over een keer dat er een conflict was in één van je teams en hoe je dit opgelost hebt.   1 antwoord

4. Nuttig (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie Fellow

Anonieme werknemer in Amsterdam (Nederland)
    Geaccepteerd aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company (Amsterdam (Nederland)) in augustus 2017.

Three meetings, of which one with a recruiter and two with consultants. The consultants give a case, where the recruiter is more focused on personality and personal experience. All three will focus the most on a personal experience that you had in your professional career.

• Could you give me an example of a situation in which you showed your leadership skills?   Vraag beantwoorden

5. Nuttig (1)

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company (Amsterdam (Nederland)) in februari 2017.

Ik was uitgenodigd via een recruiter. Hierna mocht ik eerst een oefencase komen maken, gevolgd door een eerste ronde gesprek met twee case interviews en een gesprek met een recruiter. Bij alle interviews hebben we het ook gehad over mijn 'personal experience'. Hierbij gingen de interviewers zeer diep in op situaties uit mijn verleden waarin in specifieke vaardigheden heb getoond, zoals leiderschap.

• Geef een voorbeeld van een situatie waarin iemand het met jou oneens was.   Vraag beantwoorden

6. Nuttig (1)

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company (Amsterdam (Nederland)) in december 2016.

Na de online sollicitatieprocedure, mag je een problem solving test maken (26 vragen op papier) op kantoor van McKinsey in Amsterdam. Na goed gevolg, heb je een drie uur durend interview met project managers (2 keer) en met de recruiter (1 keer). Met de project managers sta je 15 minuten stil over je persoonlijkheid en duik je 45 minuten de case in. Bij de recruiter staat je persoonlijkheid en motivatie centraal.

7. Nuttig (3)

Sollicitatiegesprek voor de functie Associate

Anonieme werknemer in Amsterdam (Nederland)
    Geaccepteerd aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 8 weken. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company (Amsterdam (Nederland)).

Zeer persoonlijke benadering, recruiter doet echt echt haar best om er voor te zorgen dat je goed voorbereid en geïnformeerd aan de procedure begint. Je krijgt de kans om met een consultant een case te oefenen voor de eerste ronde en krijgt na de sollicitaties in principe op de dag zelf te horen of je door bent dan wel een aanbod hebt gekregen. De sollicitaties zijn echt bedoeld om een gesprek te zijn, wees daarom jezelf en probeer dus ook niet te mechanisch kant-en-klare verhalen en case frameworks in je gesprek te proppen. Wees creatief, authentiek en origineel. Vergeet om niet dat het gaat om wat jij kan, niet hoe jij het ten opzichte van anderen doet.

• Geef een voorbeeld van een situatie waarbij je teamwerk/leiderschap hebt vertoond? Waar ben je het meest trots op? Beschrijf een situatie waarbij het níét goed ging?   2 antwoorden

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company in juni 2016.

Two 3-round interview, all typical personal experience questions followed by a case. First round with Engagement Managers, second round with partners. Well organised process. Definitely consider the prep sessions offered before the actual interview to get a better feeling for the interview process / types of questions

Sollicitatiegesprek voor de functie Business Analyst

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company (Brussel) in april 2016.

Sollicitatie bestaat uit 2 rondes van telkens 3 interviews. Elk interview is met een andere persoon van binnen McKinsey. Elk gesprek bestaat voor een deel uit een personal experience interview en het andere deel is een business case.

• Talk about a situation that was important to you, in which you had to take risks that pushed you out of your comfort zone.   Vraag beantwoorden

10. Nuttig (1)

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij McKinsey & Company (Amsterdam (Nederland)) in januari 2016.

Vrij strenge selectieprocedure en ben ook een week nadat ik me sollicitatie had ingeleverd gebeld. Mocht jammer genoeg niet op gesprek komen, maar denk dat ik ook te weinig was voorbereid.

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan