Vragen tijdens solliciteren bij Microsoft | Glassdoor.be

13 Sollicitatiereviews

3,2

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (13), Engels (8602), Frans (60), Duits (43)Meer

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft in september 2013.

Erg uitgebreid, maar ontspannen. Het draait heel erg om zelfontwikkeling.. Verder willen ze graag weten hoe je tegen Microsoft aankijkt en waar je denkt een positieve impact te kunnen maken.

Sollicitatiegesprek voor de functie Channel Executive

Anonieme werknemer in Amsterdam (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft (Amsterdam (Nederland)) in oktober 2013.

In eerste instantie had ik met een recruiter telefonisch contact gehad, daarnaast heb ik een gesprek gehad met dezelfde recruiter of ik geschikt was voor de functie. daarna heb ik met de betreffende manager een klik gesprek gehad waar bij een business case

• Hoe sales gericht ben je? Hoe oplossingsgericht ben je? Hoe groot was je dealsize?   Vraag beantwoorden
  3. Nuttig (6)

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft in december 2015.

De sollicitatieprocedure bestaat uit 3 stappen. De eerste is een online assessment van een aantal vragen waarbij gekeken wordt naar wat voor persoon je bent en hoe je zou reageren in bepaalde situaties. De tweede stap is een video interview waarbij je antwoordt geeft op 8 vragen. De derde stap is een interview.

Dusver heb ik de eerste stappen gedaan en heb ze behaald en wacht op contact op een afspraak in te plannen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Marketeer

Anonieme werknemer in Schiphol (Nederland)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft (Schiphol (Nederland)) in januari 2011.

meerdere rondes van gesprekken
    ook collegas gesproken wat erg fijn is en je een diverses beeld geeft van de organisatie
    case uitwerken die door 6 mensen werd beoordeeld
    verder ging het definitief maken van een voorstel snel en professioneel
    iedereen met wie ik sprak waren fijne mensen die wisten waar ze het over hadden = professioneel maar prettig

Sollicitatiegesprek voor de functie Account Manager

Anonieme werknemer in Schiphol (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft (Schiphol (Nederland)) in januari 2015.

Er waren in totaal twee sollicitatieronde. Het eerste gesprek was voornamelijk informeel en meer een "get to know you" gesprek, we hebben het amper inhoudelijk over de functie gehad. Het tweede gesprek was wel meer inhoudelijk, er warden toen ook IT gerelateerde vragen gesteld om te kijken of ik een goede match was voor de functie.

Sollicitatiegesprek voor de functie Technology

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft (Amsterdam (Nederland)) in april 2018.

Na CV selectie twee online assessments en één assessment center dag. Bij de online assessments wordt de sollicitant voornamelijk getest op motivatie en leiderschapskwaliteiten. Het sollicitatietraject heb ik persoonlijk als zeer prettig ervaren.

Sollicitatiegesprek voor de functie Finance

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Schiphol (Nederland)
    Neutrale ervaring
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft (Schiphol (Nederland)) in augustus 2016.

De procedure bestaat uit vier componenten: een vragenlijst, een video interview, een Skype interview en dan een interview met de hiring manager. Voor het vragenlijst, vragen ze over je gedrag in verschillende situaties. Voor de video interview zullen ze een paar vragen stellen en dan moet je je antwoorden opnemen per webcam en dan versturen naar hun HR. Als je dit slaagt, dan heb je en interview met de HR. Wanneer hij/zij tevreden is, dan heb je een interview met de hiring manager.

Sollicitatiegesprek voor de functie Stagiair

Anonieme werknemer in Groningen (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft (Groningen (Nederland)) in augustus 2017.

Ik had gebeld voor een interview en via via aangenomen als stagiair. Was voor Microsoft Global, niet voor Nederland. Manager had dus macht om mij direct aan te nemen zonder een officiële procedure.

Sollicitatiegesprek voor de functie MACH

Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 8 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft (Amsterdam (Nederland)) in oktober 2015.

Veel interviews, veel testen, het proces duurde lang. Er was weinig zekerheid. De interviews waren niet persoonlijk, het was gewoon een vragenlijst. De hr mensen waren wel aardig. De mensen van Microsoft zijn echt top. Heel vrolijk en zij willen helpen. Ik kreeg ook de mogelijkheid om met werknemers te praten, dat was fijn.

10.

Sollicitatiegesprek voor de functie MACH Trainee

Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Microsoft (Amsterdam (Nederland)) in april 2017.

De eerste rondes gingen erg vlot. Op een begeven moment kwam er een skype interview, waarin voornamelijk standaard vragen werden gesteld. Daarna nooit meer een reactie gehoord, wel nog een mail of ik nog 'available' was omdat ze me misschien gingen terugvragen. Daar geen antwoord op gehad en ook niet nadat ik de recruiter heb gebeld en gemaild. Ze geven alleen reactie als je door bent en anders niet, behoorlijk onprofessioneel.

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan