Vragen tijdens solliciteren voor Consultant bij PwC | Glassdoor.be

7 Sollicitatiereviews

3,3

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (7), Engels (296), Duits (31), Frans (7)Meer

Anonieme werknemer
Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij PwC in september 2016.

eerste ronde: Motivatiebrief en cv, tweede ronde: online assessments, derde ronde: recruiter interview, vierde ronde: partner interview, vijfde ronde: case. vooral partner gesprek is lastig en moet je goed voorbereiden. bij assurance hebben ze altijd veel mensen nodig, dus wellicht dat je daar sneller wordt toegelaten.

Andere sollicitatiereviews voor PwC

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Nederland)
    Afgewezen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij PwC (Amsterdam (Nederland)) in maart 2018.

1. Cv + motivatiebrief: Hier laat je je interesse en motivatie zien.
    2. Online assessment: Hier worden je capaciteiten getoets. Oefen dit online!
    3. Breedte-interview: Hier wordt gekeken naar een click met consultants.
    4. Diepte-interview: Hier wordt er dieper ingegaan op de functie en op jouw als persoon.

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Wormerveer (Nederland)
    Afgewezen aanbod
    Negatieve ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij PwC (Wormerveer (Nederland)) in januari 2018.

Brief en CV check en het doen van een aantal tests. Daarna breedte interview en tot slot gesprek met partner. Vreselijke glibberige sfeer en onfatsoenlijke senior managers die hun afspraken al vanaf het begin niet na kwamen.

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Brussel
    Geen aanbod
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij PwC (Brussel) in december 2017.

Online testen gevolgd door een selectiedag. Dit lag in de lijn zoals bij de rest van de Big4: Oplossen case adhv Excel, groepsdiscussie, korte taaltest over een voorbeeldpersoon, gesprek met consultant, gesprek met recruiter en finaal gesprek met partner.

• Enkele standaardvragen waaronder het pijlen naar mijn motivatie. Daarnaast ook enkele vragen over ervaringen op mijn CV.   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Nederland)
    Geen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij PwC (Amsterdam (Nederland)) in september 2017.

De sollicitatie procedure bestond uit drie gesprekken vlot achter elkaar. Bij elk gesprek waren twee medewerkers aanwezig. Tijdens het eerste gesprek waren de medewerkers vooral aan het woord en vertelde zij over hun werkzaamheden bij PwC. Ook werd naar mijn motivatie gevraagd. Vervolgens werd ik uitgenodigd om een capaciteiten test en persoonlijkheids test te maken. Na het behalen van de tests werd ik uitgenodigd voor het tweede en derde gesprek. De laatste twee gesprekken vonden plaats op dezelfde dag. Het tweede gesprek (het breedte interview) was met medewerkers van de afdeling waar ik naar gesolliciteerd had. Verteld werd wat de baan precies inhoudt. In het derde gesprek (diepte interview) werd flink doorgevraagd naar mijn motivatie en naar mijn kennis ten aanzien van de functie waarnaar ik gesolliciteerd had.

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Anonieme werknemer in Amsterdam (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij PwC (Amsterdam (Nederland)) in mei 2017.

ronde 1: CV, kennismakingsgesprek - leuke informele kennismaking maken met het bedrijf
    ronde 2: Assessment (diverse testen met onder meer numeriek, verbaal, analytisch, persoonlijkheid, drijfveren)
    ronde 3: breedte interview (interview op kantoor met twee consultants)
    ronde 4: diepte interview (nog niet gehad)

• Vertel ons wat over jezelf..
      Wat wil je bij ons leren?
      Waarom moeten wij jou aannemen?
      Waarom PwC?
      Waarom Consulting?
      Welke capabilities vind je interessant binnen de consulting tak?
      Wat zijn je sterke en minder sterke punten?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Anonieme werknemer in Amsterdam (Nederland)
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij PwC (Amsterdam (Nederland)) in maart 2017.

- Selectie op basis van CV en motivatiebrief.
    - Online assessment bestaande uit een numeriek, inductief en verbaal gedeelte. Ook werden er vragen over persoonlijkheid en motivatie gesteld.
    - Breedte-interview. Redelijk standaard interview over achtergrond, functie, kwaliteiten. Tijdens dit gesprek was er ook veel ruimte voor vragen.
    - Diepte-interview. Lastiger dan eerste gesprek. Tijdens dit interview werd er dieper ingegaan op de kwaliteiten.

• Hoe benader je situaties, op gevoel of meer analytisch? Noem een concreet voorbeeld   1 antwoord

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan