Vragen tijdens solliciteren bij RealDolmen | Glassdoor.be

11 Sollicitatiereviews

3,2

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (11), Engels (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie .NET Developer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen in oktober 2018.

Open sollicitatiegesprek op het kantoor voorafgegaan door een persoonlijkheidstest thuis. Het gesprek was vlot en leek goed te gaan. Op het einde van het gesprek kreeg ik nog snel de resultaten van mijn persoonlijkheidstest mee, waar verder niet op ingegaan werd. Ik werd afgekeurd op de persoonlijkheidstest, waar ze enkele zeer vreemde conclusies hadden getrokken die ik tijdens het sollicitatiegesprek niet kunnen weerleggen heb aangezien er niet op ingegaan werd. Bijvoorbeeld door te antwoorden dat ik niet snel last heb van stress, hebben zij afgeleid dat de projecten mij niet zouden interesseren en dat ik de schuld bij fouten snel van mij af zou schuiven... Door dit soort onzin wou ik ook al helemaal niet meer bij hen beginnen.

• Geen technische vragen, deze kwamen misschien in een volgend gesprek. Open gesprek over ervaring en verwachtingen   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie .NET Developer

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Kontich, Antwerpen
    Negatieve ervaring
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen (Kontich, Antwerpen) in april 2017.

De sollicitatie gebeurde met een lunch, en een 10-tal personen die al werkten in het bedrijf, het was zeer stresserend en ik voelde mij niet op mijn gemak, de sfeer in het lokaal was te snijden en ik voelde mij net alsof ik ondervraagd werd door de politie. Hierna volgde de technische test en dit was net een examen van een universiteit. Er werden precies honderd dingen gevraagd en ik kon door de bomen het bos niet meer zien, ze gingen zelfs ver over mijn specialisatie (.NET) waarvoor ik net daar was, ze begonnen opeens vanalles te vragen over web development en dergelijke, waardoor ik net het gevoel kreeg dat ik niks kon.

Sollicitatiegesprek voor de functie IT-Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen.

De sollicitatieprocedure bestond uit een gesprek met HR, gevolgd door een gesprek met een developer die peilde naar technische kennis (op een heel algemeen niveau) van verschillende programmeertalen. Specifiek ging dit bij mij over Java en JavaScript.

Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen.

Via website. Eerst telefonisch contact met HR manager die enkele vragen stelt en de procedure uitlegt. Erna uitnodiging voor gesprek met twee managers in het kantoor in Kontich. Het gesprek: eerst een uur kennismaking met standaardvragen, erna indien positief business case.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen in augustus 2017.

Gesprek bij 2 personen (tegelijk), aangenaam gesprek, 1u, enkele gerichte vragen over studies en motivatie. Enkele vragen in het frans en engels. Gesprek met managers en niet met HR. Goede indruk

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Huizingen
    Afgewezen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen (Huizingen) in mei 2018.

Eerst wordt je telefonisch opgebeld. Hier volgt een kort gesprekje. Daarna nodigen ze je uit op bureau en heb je een kennismakingsgesprek. ls dit goed meevalt mag je een assesment doen. Valt hetvoorgaande gesprek niet mee, geen assesment.

• Case: U bent consultant en zij spelen reisbureau. Ze willen online applicatie lanceren, jij moet helpen. Je krijgt bepaalde info, maar sommige info ontbreekt. Stel gerichte vragen. Jij moet aan hun eisen voldoen.   1 antwoord

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen (Huizingen) in april 2015.

Eerst telefonisch gesprek met recruitment. Daarna een algemeen 1 op 1 gesprek met recruitment onmiddellijk gevolgd door een langer en technischer / diepgaander gesprek met de unit managers die toetsen naar ervaring, vaardigheden, ambities, ...

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen (Gent) in juli 2013.

Samen met toekomstige manager functie uitvoerig besproken. Duidelijk zicht op wat ik moest gaan doen. Manager heeft zelfs een swot analyse gedaan van de functie en een duidelijk groeipad en trainingspad opgesteld

Onderhandeling

Heel evenwichtig

Sollicitatiegesprek voor de functie Test Coordinator

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Kontich, Antwerpen
    Afgewezen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen (Kontich, Antwerpen) in mei 2016.

Na een voorstelling van het bedrijf, met de doelstellingen waar men naar toe wilt binnen de testafdeling, is men over mijn ervaringen binnen testdomein als test analyst en testcoordinator beginnen af toetsen of ik voeling en een toekomst zie binnen het bedrijf.

• - toelichting over de verschillende projecten waaraan ik heb deelgenomen, waaruit mijn taken bestonden, welke de hindernissen waren, hoe die werden aangepakt, de successen de verliezen.   1 antwoord

10.

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij RealDolmen (Huizingen) in april 2018.

Ik had een heel aangenaam gesprek, waarbij mijn technische vaardigheden en kennis werden bevraagd. Net als mijn social skills. Het eerste gesprek was met een recruiter en het gesprek daarna was met een rechtstreekse leidinggevende.

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan