Vragen tijdens solliciteren bij Robert Walters | Glassdoor.be

5 Sollicitatiereviews

3,4

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (5), Engels (145), Duits (3), Frans (3)Meer

Geaccepteerd aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij Robert Walters.

Eerst krijg je een gesprek met iemand van talent acquisition en die stelt een aantal vragen over je CV, motivatie etc. Vervolgens moet je een persoonlijkheidstest maken om te kijken of je past bij een salesdriven organisatie. Die moet je vervolgens bij een volgende persoon toelichten door middel van voorbeelden etc. Uitleggen of jij je kan vinden in de uitslag van deze test door toe te lichten met voorbeelden uit je vorige werkervaringen. Vervolgens heb je nog een gesprek met de baas van NL.

Sollicitatiegesprek voor de functie Recruitment Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Nederland)
    Afgewezen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Robert Walters (Amsterdam (Nederland)) in juni 2016.

Via een detacheringsbureau in contact mee gekomen, In de eerste ronde een gesprek gehad met de manager van de afdeling waar ik eventueel mee zou komen te werken. Hierin worden alle bedrijfsprocessen uitgelegd, vervolgens een tweede afspraak met een andere manager en ervoor een persoonlijkheidstest die in dit gesprek wordt doorgenomen om te kijken of je een geschikte kandidaat bent voor de functie. Tot slot de presentatieronde hierin moet jij jezelf neerzetten als consultant en proberen om de organisatie te verkopen aan de klant tegenover je.

• Ik ben tot aan de derde ronde gekomen met een Regional director Azie als ik me niet vergis. In deze ronde moet je jezelf presenteren als zijnde je al bij de organisatie werkt. (presentatieronde)   Vraag beantwoorden

Redenen voor afwijzen

Er werd mij uiteindelijk een andere vacature aangeboden dan hetgeen ik voor had gesolliciteerd.

3. Nuttig (1)

Geen aanbod
    Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Robert Walters in november 2016.

1. Telefonisch gesprek(ken)
    2. Persoonlijk gesprek Manager. + PPA persoonlijkheidstest
    3. Persoonlijk gesprek Directeur
    4. Presentatie ronde.

Persoonlijke gesprekken zijn vergelijkbaar en informeel.
    Presentatie ronde formeel.

Wanneer je de behoefte hebt dat er naar je geluisterd wordt is dit niet de werkgever voor je.
    Appreciëren geen alternatieve strategieën en/of stijl. Dit zal ook geen gehoor vinden.
    Prijzen zichzelf als autonoom, maar hanteren een uniformiteit waarmee zij succesvol zijn.
    Bv. Op de vraag waarom er niet gevraagd wordt naar persoonlijke argumentatie voor de gemaakte keuzes wordt aangegeven dat ze opzoek zijn naar een specifieke stijl.

Analyseren goed je gesprekstechnieken. Verder optimaliseren wordt echter lastig.
    Redeneren vanuit 'closed mindset'. "Wij zijn succesvol met X. Dus doe X."
    Verwacht dus geen 'waarom' vragen, maar vooral 'hoe' vragen. Ze zoeken hun stijl.

Verwacht een slechte work/life balance wanneer je op het aanbod ingaat. Dit wordt intern sterk aangekaart door de werknemers. Relatief gebruikelijk voor de recruitment business.

Wil je aangenomen worden stel jezelf dan ook de vraag:
    Wil je hetzelfde worden als je gesprekspartner(s)?

Sollicitatiegesprek voor de functie Consultant

Anonieme werknemer in Amsterdam (Nederland)
    Geaccepteerd aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan een week. Ik heb gesolliciteerd bij Robert Walters (Amsterdam (Nederland)) in maart 2014.

Er vindt eerst een gesprek plaats met een manager of recruiter, vervolgens komen er afhankelijk van het team of interesse nog 3 tot 4 gesprekken. Daarnaast doe je een persoonlijkheid test. Deze wordt doorgenomen direct na het afleggen er van. Daarna kan het heel snel gaan, afhankelijk van de haast die er bij is. Bij mij is het redelijk snel gegaan. Je volgt gaat een master class volgen en doet dit over het algemeen met 1 of meerdere starters.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Recruitment Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Nederland)
    Afgewezen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Robert Walters (Amsterdam (Nederland)) in december 2016.

Procedure start met een persoonlijkheidstest: PPA.
    Vervolgens een intake gesprek met de contactpersoon en manager. Volgende ronde is een gesprek met directie. Bij positieve gesprekken volgt er een assessment.

De gesprekken zijn heel open en vriendelijk. Je wordt wel getest aan de hand van kritische vragen. Openheid van zaken en een eerlijk en intelligent antwoord geven is van cruciaal belang.

Er zijn geen andere reviews in het Nederlands voor dit bedrijf. Reviews weergeven die zijn geschreven in het: Engels (145), Duits (3), Frans (3), Portugees (2)

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan