Vragen tijdens solliciteren bij Salesforce | Glassdoor.be

3,3

Moeilijk
Gemakkelijk

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce (Brussel) in mei 2020.

Interactieve , intensieve procedure met duidelijk aangegeven stappen en snelle opvolging. Na een telefonische screening door HR werd ik snel in contact gebracht met de Hiring Manager. Ik kreeg onmiddellijk positieve feedback en werd over het vervolg van de procedure geïnformeerd. Er werden 5 vervolggesprekken ingepland inclusief een beslissende panel presentatie. De enthousiaste introductie mails met instructies omtrent het proces , de links naar tips en bruikbare tools zorgden voor een prettige en leerrijke begeleiding . De bereidwilligheid van de aangewezen "buddy" was zeer nuttig en aangenaam.

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce in maart 2020.

Ben door Salesforce, iemand in mijn netwerk, benaderd en gevraagd voor deze functie. Hier uitvoerig over gesproken en enthousiast geraakt over de organisatie, de propositie en de functie. Vervolgens met meerdere personen hier in een zeer kort tijdbestek over gesproken. Het enthousiasme groeide na elk gesprek. De recruiter begeleide het traject en zorgde voor snelle afspraken, goede inhoudelijke feedback, duidelijke uitleg over de vervolgstappen en informeerde continue hoe ik er in zat. Uiteindelijk na alle gesprekken allemaal een positief gevoel. Salesforce over mij en ik over de mensen bij Salesforce, de organisatie en de functie. Uiteindelijk gesproken over de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Al met al een zeer korte, positieve procedure. Kwaliteit was primair, het ging gepaard met een enorme snelheid.

• Persoonlijke ambitie, groei, sterke en ontwikkelpunten, CV doornemen, etc   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Senior Account Executive

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Amsterdam (Nederland)
    Geen aanbod
    Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 2 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce (Amsterdam (Nederland)) in januari 2020.

Drie stappen:
    1) Ik was benaderd door een recruiter.
    2) Informeel gesprek met hiring manager + 1
    3) Presentatie (panel interview)
    Voor het panel interview moet je je echt goed voorbereiden, reken op 3-5 volle dagen, of 25-40 uur. Praat met een bestaande werknemer m.b.t. de salesforce product pitch.
    Naar mijn zeggen is er maar 1 ding waar naar gekeken wordt; hoe graag je voor deze geoliede sales machine aan de bak wilt.
    Ik had een slechte ervaring: de recruiter vertelde mij om niet teveel op salesforce software te richten bij de pitch "we kennen immers ons eigen product". Uiteindelijk afgewezen met de feedback dat ik me meer had moeten richten op het salesforce product. Echter, de propositie is erg breed en het is geen mock presentatie (weet niet hoe je hier langer dan 5 min over kunt praten, maar goed).
    Na afloop presentatie zeiden de interviewers dat ze het goed vonden gaan, dus erg jammer geen directe feedback te krijgen. Dat zou ik op prijs hebben gesteld.
    De interviewers waren zelf erg negatief over het werken bij salesforce, ze verwachten dat je hun argumenten weerlegd, door juist heel positief en enthousiast te zijn m.b.t. hoge sales targets, micro management (kijken naar activiteiten), interne politiek en lange dagen.
    Tips: bereid je goed voor, spreek met huidige werknemer, laat geen twijfel zien

• Waarom salesforce? Wie ben jij persoonlijk (hobbies etc)? Heb je gesproken met werknemers?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Account Executive

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce (Amsterdam (Nederland)) in november 2019.

Het hele proces vanaf eerste telefoontje tot hiring duurde ongeveer 4 weken.

De stappen:

1. Eerste kennismakingsgesprek met recruiter telefonisch, indien positief dan door naar de volgende stap.

De recruiter staat altijd voor je klaar en benadert je proactief om je te helpen voorbereiden, geeft tips, beantwoord vragen etc.

2. Kennismakingsgesprek met hiring team, indien positief dan door naar de volgende stap.
    3. Panel interview, indien positief dan krijg je een aanbod onder voorbehoud van een positief achtergrondcontrole.
    4. Aanbod
    5. Achtergrondcontrole (o.a. werkervaring/referenties, diploma's, VOG verklaring, nevenactiviteiten etc.)

• Eerste kennismakingsgesprek: toelichten wie je bent als persoon, waarom Salesforce, waarom deze functie, waarom ben jij de ideale kandidaat, werkervaring toelichten, vragen gericht op je kennis van het sales proces / cycle, toelichten hoe je omgaat met tegenslag etc.

Panel interview:
      - Korte biografie:
      What are the most relevant highlights of your experience that give you confidence in your ability to be successful at salesforce.com?
      What do you feel has most contributed to your success to date?
      What are some things that differentiate you?

- Deal Win Review
      Speak about the business problem / need and how you solved it.
      Show your understanding of the sales process.
      Map key stakeholders (internal and external) and how you managed them.

- Salesforce Benefit/CRM & ME
      Provide your thoughts on how a potential business can be impacted by a solution from Salesforce. You can choose you own case. Review Salesforce website, Trails etc for this.

- Fast Start Plan
      Based on your experience and knowledge to date about the role what are some of the top things you would do to get off to a fast start?
      Prepare a brief to the point 30/60/90 days plan. There isn't a "wrong" answer here. Just provide your experience / thoughts.

- Why I'm a Great Hire
      What is success for you and why are you a great fit for the role?
      Read about Salesforce values and culture.   Vraag beantwoorden

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce.

De dag zelf werd ik opgebeld, in het totaal had ik vier interviews & finaal een panel met een 7-tal juryleden. De recruiter van Salesforce zelf, die mij door het hele proces heeft begeleid, was zeer straight forward en behulpzaam... het was niet mijn eerste sollicitatie, maar zeker mijn eerste ervaring met dit niveau van begeleiding doorheen een interviewronde.

• Hoe ga je om met een klant die je voorstel afwijst?   Vraag beantwoorden
    • Hoe sterk ben in het luisteren naar klanten en het erkennen van een opportuniteit tot samenwerken?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Senior Account Executive

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce (Amsterdam (Nederland)) in oktober 2019.

Na een telefonisch gesprek met corporate recruiter en een eerste gesprek bij SalesForce, werd ik doorverwezen naar een panelpresentatie. Ik heb een customer case gepresenteerd waarbij o.a. het Salesforce-platform aanbod kwam. Vervolgens goede inhoudelijke gesprekken gehad met hiring manager en line manager en als laatste een gesprek met de country manager. Tijdens het gehele proces ben ik uitermate goed begeleid door de corporate recruiter en een "buddy" van het sales team om mijzelf goed te kunnen voorbereiden op de gesprekken. Erg professioneel maar houdt rekening met een flinke voorbereiding!

• Welke bijdrage heb je geleverd tijdens bepaalde sales trajecten?   1 antwoord
    • Wat denk je te komen halen?   1 antwoord
    • Waarom Salesforce?   1 antwoord

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce (Diegem) in augustus 2019.

Heel professionele procedure. Goed opgevolg en zeer transparant. Altijd de juiste feedback en adviesen gekregen. Enige minpunt is de duurtijd van de procedure. Het heeft bij mij meer dan 3 maanden geduurd.

• Wat zijn volgens u de meeste belangrijke business challenges van een bepaalde bedrijf en hoe kunnen zij het oplossen?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Advisor

Anonieme werknemer in Sydney (Australië)
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce (Sydney (Australië)) in maart 2019.

Very good experience going through the application process. It took around 4 weeks in total, which is quite fast considering there were several interviews. First, a recruiter screening call, then an interview with the hiring manager, then another interview with someone from the team, then a panel presentation & interview and finally reference calls with people whom I had worked with in the past. It's thorough but fair and the support from everyone involved at Salesforce was great. It felt like we were equal from the start and worked through it as a team. Best recruitment experience I've ever had.

• Tell me about your worst project ever, what happened and how did you work through it.   Vraag beantwoorden
    • What accomplishment are you most proud of?   Vraag beantwoorden
    • Tell me what you think this role is about in your own words, and what are you expectations?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Senior Marketing Consultant

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce (Amsterdam (Nederland)) in februari 2019.

Ging vrij soepel. Contact met Salesforce verliep goed. Proces nam vrij veel tijd in beslag. Recruiter was erg vriendelijk. Hiring manager en team aan wie ik presenteerde idem dito. Voelde me gelijk welkom en op mijn gemak in de procedure. Team was eerlijk over de mogelijkheden en status van de rol / het werk.

10.

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via een andere bron gesolliciteerd. De procedure duurde 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij Salesforce (Amsterdam (Nederland)) in december 2018.

Salesforce heeft mij benaderd voor de rol van Senior Strategic Account Manager ING Bank. Na de afgelopen jaren eerdere verzoeken te hebben afgewezen voor andere accounts heb ik nu vol overtuiging gekozen voor Salesforce. Zeer plezierige, open en professionele benadering door zowel de Recruitment Manager, hiring manager en andere senior managers.

• Op basis van gelijkwaardigheid zijn open gesprekken gevoerd zowel extern als intern bij Salesforce. Scherp met respect naar elkaar met samen steeds als doel voor ogen hoe we er samen als team een succes van gaan maken.   Vraag beantwoorden

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan