Vragen tijdens solliciteren bij VDAB | Glassdoor.be

3,0

Moeilijk
Gemakkelijk

Sollicitaties naar topfuncties bij VDAB

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (7)

Sollicitatiegesprek voor de functie Jobcoach

Anonieme werknemer in Roeselare, West-Vlaanderen
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij VDAB (Roeselare, West-Vlaanderen) in juni 2014.

Standaard CV Jobpunt Vlaanderen

Dit was een interne sollicitatie.

Bij een externe sollicitatie hangt het af van het soort job hoe de sollicitatie verloopt. Meestal wordt er gevraagd om je CV en motivatiebrief te sturen. Dikwijls is er een schriftelijke test, daarna een interview. Voor hogere profielen worden er ook assesments afgenomen.

• Wat is je motivatie om de job te doen?
      Sterke punten?
      Hoe zou je de job invullen?   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Teamleider

Anonieme werknemer in Hasselt, Limburg
    Neutrale ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij VDAB (Hasselt, Limburg) in januari 2017.

Eerst was er een selectie op basis van diploma e port-folio map.
    Daarna was er een jurygesprek voor een panel van 3 personen. Daarna waren er nog een hele dag assessmentproeven.

• Hoe stel je een werkdag voor in de nieuwe job   1 antwoord

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 12 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij VDAB (Brussel).

drie testen waarvan een schriftelijk, een mondeling en een laatste met persoonlijke inbreng.drie testen waarvan een schriftelijk, een mondeling en een laatste met persoonlijke inbreng.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij VDAB (Leuven) in januari 2012.

Er was eerst een sollicitatiegesprek met HR verantwoordelijke en de direct leidinggevende + nadien een assessment. Er werden zeer concrete vragen gesteld met betrekking tot waarden, normen en integriteit, omdat hieraan veel belang gehecht wordt bij VDAB.

• Hoe ga je om met werkzoekenden die geen hulp willen aanvaarden?
      Hoe ga je om met werkzoekenden die niet willen werken?   Vraag beantwoorden

Onderhandeling

Alles is zeer correct verlopen, er werd ook feedback gegeven.

Sollicitatiegesprek voor de functie webcoach

Anonieme werknemer in Brussel
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb persoonlijk gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij VDAB (Brussel) in september 2013.

Ik heb een inhoudelijk examen afgelegd, dat me ongeveer twee uur tijd gekost heeft. Op een bepaald vraag kon ik niet antwoorden, maar ik heb toen gemeld dat dat een kwestie van opzoeken was. De vragen waren vrij moeilijk, maar ik had het gevoel dat ik niet vastgepind werd op wat ik niet weet, maar wel beoordeeld werd op hoe ik met de vragen omging.
    Het gesprek was zeer aangenaam en enthousiast van beide kanten. Ik werd voorgesteld aan een jury van vier kaderleden, die op een heel sympathieke manier vragen stelden en me voldoende de kans gaven om te antwoorden en mezelf te zijn. Het was een heel fijn gesprek en later is daaruit een aanwerving ontstaan. De mooiste wending in mijn carrière bij VDAB.

• In hoeverre ben je mee met de digitale omwenteling?
      Zou je weer voltijds willen en kunnen werken? In hoeverre kan je je interesses en bezigheden prive combineren met je werk?
      Sta je ervoor open om af en toe in projecten te werken?
      Kan je avondwerk verrichten?   1 antwoord

6. Nuttig (4)

Geen aanbod
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij VDAB in oktober 2015.

Enkele weken na versturen sollicitatie werd je per mail uitgenodigd voor de eerste ronde: testing vaardigheden op computer door partner organisatie - persoonlijkjheidsvragenlijst, logisch denken, sociale vaardigheden - indien hier geslaagd, werd je uitgenodigd voor de volgende ronde.
    tweede ronde: jurygesprek met iemand van de personeelsdienst, teamchef, vakbond, partner in rekrutering. Na deze ronde werd beslissing genomen of je mocht starten, antwoord kwam per mail

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan