Wanneer u solliciteert naar de functie van accounteigenaar, moet u erop voorbereid zijn uw vaardigheden op het gebied van communicatie, marketing en klantrelaties te laten zien. Werkgevers zullen geïnteresseerd zijn in uw vaardigheid om langlopende relaties met klanten op te bouwen en omzet te genereren voor accounts in uw portefeuille. De vragensteller kan via een rollenspel uw vaardigheden in kaart brengen, dus wees voorbereid op een verkoopgesprek met een imaginaire lastige klant.
Tips om deze drie veelgestelde sollicitatievragen voor een accountmanager te beantwoorden:
Zo antwoordt u: Upselling is een belangrijk onderdeel van uw werk als accountmanager. Bespreek de upsell-strategieën die u zou gebruiken voor een klant zonder de goede zakelijke relatie te verstoren. In uw antwoord moeten uw creativiteit en communicatieve vaardigheden tot uiting komen.
Zo antwoordt u: Deze vraag is bedoeld om uw bekwaamheden zoals organisatie- en probleemoplossend vermogen te beoordelen. Bespreek welke tools u inzet om uw voortgang te meten en problemen te herkennen. Omschrijf de stappen die u zou nemen om de omzet te verhogen en uw doelen te halen als uw targets nog niet in zicht zijn.
Zo antwoordt u: Werkgevers stellen deze vraag om uw kennis van veelgebruikte CRM-software en werkervaring te beoordelen. Welke CRM-software u ook bespreekt, geef altijd informatie over het aantal jaren ervaring met het product en de manier waarop u de software op het werk hebt gebruikt.
↳
Ik zocht het Franse woord voor winkel, maar ik kwam er maar niet op. Daardoor kon ik geen goed antwoord formuleren. Dit was de eerste vraag in het telefonisch interview, waaruit blijkt dat zij tweetaligheid zeer belangrijk vinden. Hierdoor was mijn interview letterlijk na 2 minuten al gedaan! Dus: solliciteer niet bij Coolblue als je niet fatsoenlijk tweetalig bent! Minder
↳
Gewoon laten zien dat je wilt. maar dit is bij elke sollicitatie. Als je geen zin hebt moet je wat anders gaan doen. Minder
↳
Most likely in another company but couldnt believe myself I eventually stayed for 15 years Minder
↳
Door mijn ervaring door te geven.
↳
Ik was eerlijk
↳
Erg gedreven met veel doorzettingsvermogen, soms te perfectionistisch