Accountmanager sollicitatievragen
Wanneer u solliciteert naar de functie van accounteigenaar, moet u erop voorbereid zijn uw vaardigheden op het gebied van communicatie, marketing en klantrelaties te laten zien. Werkgevers zullen geïnteresseerd zijn in uw vaardigheid om langlopende relaties met klanten op te bouwen en omzet te genereren voor accounts in uw portefeuille. De vragensteller kan via een rollenspel uw vaardigheden in kaart brengen, dus wees voorbereid op een verkoopgesprek met een imaginaire lastige klant.
Meest gestelde sollicitatievragen voor een accountmanager (M/V/X) en hoe te antwoorden
Tips om deze drie veelgestelde sollicitatievragen voor een accountmanager te beantwoorden:
Vraag 1: Welke upsell-mogelijkheden zou u inzetten voor een klant?
Zo antwoordt u: Upselling is een belangrijk onderdeel van uw werk als accountmanager. Bespreek de upsell-strategieën die u zou gebruiken voor een klant zonder de goede zakelijke relatie te verstoren. In uw antwoord moeten uw creativiteit en communicatieve vaardigheden tot uiting komen.
Vraag 2: Als u achterloopt op uw omzettargets, hoe zou u proberen deze targets alsnog te halen?
Zo antwoordt u: Deze vraag is bedoeld om uw bekwaamheden zoals organisatie- en probleemoplossend vermogen te beoordelen. Bespreek welke tools u inzet om uw voortgang te meten en problemen te herkennen. Omschrijf de stappen die u zou nemen om de omzet te verhogen en uw doelen te halen als uw targets nog niet in zicht zijn.
Vraag 3: Hebt u ervaring met Salesforce of andere Customer Relationship Management (CRM)-software?
Zo antwoordt u: Werkgevers stellen deze vraag om uw kennis van veelgebruikte CRM-software en werkervaring te beoordelen. Welke CRM-software u ook bespreekt, geef altijd informatie over het aantal jaren ervaring met het product en de manier waarop u de software op het werk hebt gebruikt.
Meest gestelde sollicitatievragen




Hoe is uw kennis Frans? Qu'est-ce que tu sais de Coolblue?
1 antwoorden↳
Ik zocht het Franse woord voor winkel, maar ik kwam er maar niet op. Daardoor kon ik geen goed antwoord formuleren. Dit was de eerste vraag in het telefonisch interview, waaruit blijkt dat zij tweetaligheid zeer belangrijk vinden. Hierdoor was mijn interview letterlijk na 2 minuten al gedaan! Dus: solliciteer niet bij Coolblue als je niet fatsoenlijk tweetalig bent! Minder

Of je gemotiveerd bent en hoe graag wil je dit?
1 antwoorden↳
Gewoon laten zien dat je wilt. maar dit is bij elke sollicitatie. Als je geen zin hebt moet je wat anders gaan doen. Minder

Waar zie je jezelf over 5 jaar in Cisco?
1 antwoorden↳
Most likely in another company but couldnt believe myself I eventually stayed for 15 years Minder

Er werd stevig doorgevraagd en de man met wie ik een gesprek had was erg direct. Als ik hem een keer niet aankeek werd er gelijk commentaar gegeven. Ik vond het vreselijk en ze lieten me minderwaardig voelen.
1 antwoorden↳
Ik was eerlijk


Vertel eens wat meer over je ervaring als account manager?
1 antwoorden↳
Door mijn ervaring door te geven.

Wat zijn je sterke en zwakke punten?
1 antwoorden↳
Erg gedreven met veel doorzettingsvermogen, soms te perfectionistisch