Cover image for bpost

Actieve werkgever

Een sollicitatiegesprek toevoegen

Sollicitatievragen bij bpost

Bijgewerkt op 23 dec. 2022

Als u wilt filteren op sollicitatiegesprekken, moet u zich of .
65 van meer dan 65 sollicitatiegesprekken gevonden

Personeelsbureau9%
Verwijzing via werknemer6%
2,4
MoeilijkGemiddeldMakkelijk

Sollicitaties naar topfuncties bij bpost

Ik heb gesolliciteerd bij bpost

Verschillende stappen en met verschillende persoen. Twee interviews met recruiter, enkele interviews met de hiring manager en ook gesprekken met teamleden. Heel goede opvolging en gerichte vragen. Case uitwerken en enkele testen: persoonlijkheidstest en logicatest

• Case uitwerken Vorige ervaring Waarom switch Toekomstpersectief Gesprek met teamleden
    Vraag beantwoorden

Aanbod afgewezen

Ik heb gesolliciteerd bij bpost

sur le web, j'ai vu une annonce, j'ai donc envoyé un email pour prendre rendez-vous. j'ai donc eu une réponse et je me suis rendu sur place pour effectuer mon entretien d'embauche

Ik heb gesolliciteerd bij bpost

Par téléphone, se décrire, pourquoi avoir choisi bpost et pas une autre entreprise, des qualités et defaults, ou on se voit dans 5ans, quels sont les motivations, qu’aimez-vous dans ce métier

1 persoon vond dit sollicitatiegesprek nuttig

Anonieme werknemer in Zoersel

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Zoersel) in jul. 2022

Goede solicitatie procedure. Alles wordt duidelijk en gestructureerd uitgelegd. De solicitatie procedure verloopt ook erg vlot. De interviewer was vriendelijk en begripvol. Aan alle gemaakte afspraken werd achteraf ook voldaan.

bpost

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Froyennes

Negatieve ervaring
Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 weken. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Froyennes) in mei 2022

J'ai passé un test via l'agence d'interime Start People ensuite on m'a appele pour un entretien classique sur le lieu de travail. Questions sur les valeurs Bpost et mon parcours professionnel.

• Pourquoi voulez vous travailler chez Bpost

bpost

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Antwerpen

Negatieve ervaring
Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een recruiter gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Antwerpen) in apr. 2022

Na motivatie brief en cv te hebben gestuurd, testen moeten doen. Waren helemaal niet moeilijk. Dan een gesprek via videocall wat helemaal niet liep zoals het moest. De verbinding viel weg en wat ik zei kwam later bij haar binnen waardoor er verwarring bestond.

• Hoe zou u vorige manager u omschrijven ? Wat betekent klantenservice voor u ?

Anonieme werknemer in Aalst, Oost-Vlaanderen

Neutrale ervaring
Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 5 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Aalst, Oost-Vlaanderen) in mrt. 2022

Eerst solliciteer je via een interim bedrijf die je drie maar per dag bellen ivm vacatures dan ma je gaan solliciteren en op gesprek dit duurt maar 15 min en dan krijg je enkele dagen later reactie dat je mag starten

Aanbod afgewezen
Neutrale ervaring

Ik heb gesolliciteerd bij bpost

The interview process is very smooth and very professional. they started with the Initial interview and with an exam and with the final interview with the manager. it was very nice taking an interview to them

Ik heb gesolliciteerd bij bpost

Test via l'agence d'intérim Start People puis entretien classique sur le lieu de travail. Questions sur les valeurs de Bpost et sur mon parcours professionnel. Réponse positive reçue le jour même, une semaine avant le début de la mission.

• Qu'est ce qui est important pour être un bon agent service clientèle ?

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij bpost

Korte bevraging en enkele online testen om persoonlijkheid en denkvermogen te meten. Vlotte procedure! De werving en selectie werd via start People interimkantoor gedaan. Een aanrader als je het mij vraagt.

Weergave: 1 - 10 van 65 Gesprekken

Veelgestelde vragen over sollicitatiegesprekken bij bpost

Glassdoor-gebruikers beoordeelden hun sollicitatie-ervaring bij bpost als 66,0% positief, met een moeilijkheidsscore van 2,28 uit 5 (waarbij 5 de hoogste moeilijkheidsgraad is). Kandidaten die solliciteerden op de functies Postbezorger en Postman, beoordeelden hun sollicitatiegesprek als het moeilijkst, terwijl het sollicitatiegesprek voor de functies Postbode en post uitrijker als het gemakkelijkst werd beoordeeld.

Het wervingsproces bij bpost duurt gemiddeld 11 dagen. Er wordt hierbij rekening gehouden met 25 door gebruikers ingediende sollicitaties voor alle functie. Bij kandidaten die solliciteerden op de functie Postsorteerder, was de wervingsproces het kortst (gemiddeld 3 dagen), terwijl de wervingsprocedure voor de functie Postbezorger het langst was (gemiddeld 17 dagen).

Op basis van 25 Glassdoor-sollicitatiegesprekken zijn veelvoorkomende fasen in het sollicitatieproces bij bpost onder meer:

Persoonlijk sollicitatiegesprek: 24,32%

Sollicitatiegesprek met panel: 6,76%

Persoonlijkheidstest: 5,41%

Vaardighedentest: 4,05%

Overige: 4,05%

Loopbanen die populair zijn bij bpost-werkzoekenden

VacaturesSalarissenSollicitatiegesprekken

Werkt u bij bpost? Deel uw ervaringen

bpost logo
of

Carrières bij bpost

Cover image for bpost

Bij bpostgroup werken meer dan 34.000 unieke gezichten die elke dag miljoenen mensen dichter bij elkaar brengen. En die straffe, toffe,...Meer

Hier krijgt de werkgever de kans om te vertellen waarom u bij zijn of haar bedrijf moet komen werken. De informatie wordt gegeven vanuit werkgeversperspectief.

Bedrijfsupdates

19 dagen geleden

Cultuur
    Komaf maken met de cultuur van gendervooroordelen Ooit werd de job die mensen deden meestal bepaald door hun geslacht. Zo werd een piloot of dokter verondersteld een man te zijn, en een secretaresse of verpleegster een vrouw. Vandaag is gelijkheid veel meer een feit en de jongste jaren zagen we tal van positieve genderontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Toch krijgen vrouwen in veel bedrijfstakken en sectoren nog altijd met meer obstakels te maken dan mannen. Aan goede bedoelingen geen gebrek, maar momenteel maken vrouwen nog steeds maar 35 % uit van het totale aantal werknemers. bpostgroup is van plan om het evenwicht te herstellen en het bewustzijn rond genderdiversiteit hoog op de prioriteitenlijst te houden. Doel is om het aantal vrouwen in het management tegen 2030 op te krikken tot 50%. Lees het volledige artikel via onderstaande link: https://career.bpost.be/nl/wearebpost/komaf-maken-met-de-cultuur-van-gendervooroordelen #jobsophethoofdkantoor #jobsinlogistiek #jobsinjouwregio #Jobsinhetbuitenland
    Shared image

34 dagen geleden

Cultuur
    Trainee en mentor over de unieke ‘wisselwerking’ tijdens een Group Traineeship bij bpost! Als we Stien Reyntjens en Wim Vermeiren voor een interview te strikken krijgen, is het al lang na de werkuren. Stien staat momenteel in het bpost-kantoor in Borsbeek, voor Wim is het de laatste dag voor hij op vakantie vertrekt. Maar geen probleem, want zoals Wim ons even later vertelt: “Er wordt hier hárd gewerkt, en lang ook soms. Maar da’s gewoon omdat we het zo graag doen!” Voor beiden zijn het dan ook boeiende tijden: Stien zit volop in haar traineeship, voor Wim is het de eerste keer dat hij mentor is. Lees het volledige artikel via onderstaande link: https://career.bpost.be/nl/wearebpost/trainee-en-mentor-over-de-unieke-wisselwerking-tijdens-een-group-traineeship-bij-bpost #jobsvoorstarters #jobsophethoofdkantoor #jobsinlogistiek
    Shared image

bpost-foto van: Vrachtwagenchauffeur
    bpost-foto van: Trainee
    bpost-foto van: Spécialiste Technique
    Alle foto's weergeven

Werkzoekenden die zochten naar bpost, hebben ook gekeken naar

AG Insurance-logo
    AG Insurance

3,5

172 reviews
    Vergelijken

Glassdoor heeft alle vacatures, salarisinformatie, bedrijfsreviews en sollicitatiereviews van mensen die zelf bij de bedrijven werkzaam zijn. Dit helpt u bij het vinden van uw droombaan.