Vragen tijdens solliciteren bij bpost | Glassdoor.be

Vragen tijdens solliciteren bij bpost

Sollicitaties bij bpost

11 Sollicitatiereviews

2,1

Moeilijk
Gemakkelijk
Reviews geschreven in het:Nederlands (11), Frans (22), Engels (4)

Sollicitatiegesprek voor de functie commercieel bediende

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Leuven
    Geen aanbod
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Leuven) in augustus 2020.

Nadat je je cv hebt opgestuurd wordt er gevraagd om 2 kleine screeningsproeven te doen. Daarna kan je online een afspraak maken voor een telefonisch sollicitatiegesprek met het interim kantoor.

• - situatieschetsen
      - waar ben je het meeste fier op dat je bereikt hebt in je werkcarrière
      - goede en slechte eigenschappen   Vraag beantwoorden

Sollicitatiegesprek voor de functie Postman

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Hasselt, Limburg
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Hasselt, Limburg) in september 2019.

Ik heb via internet gesoliciteird.Manpower heeft mij doorgestuurd me naar bpost. Ik heb niet kijken de brief.De adres was anders.Dus ik was te laat.Maar ik heb gevonden.U moet met de auto gaan.

Sollicitatiegesprek voor de functie Team Leader

Anonieme werknemer in Knokke, West-Vlaanderen
    Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde 5 weken. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Knokke, West-Vlaanderen).

Case study waarin je persoonlijk gesprek voert met werknemer over functioneren of ziekte.
    Leiden van een vergadering waarbij je een drietal thema's uitwerkt en zo aan de werknemers overbrengt. Je krijgt een halfuur om voor te bereiden, dan mag je voor een sollicitatiepanel je ding doen.

• Heb je ambitie om verder door te groeien ?   1 antwoord

Sollicitatiegesprek voor de functie Postbode

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Leuven
    Negatieve ervaring
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Leuven) in maart 2019.

Ik zag de advertentie op facebook "Soliciteer nu en start binnen 3 dagen" voor Bpost. Doordat ik recent werkloos was en niet graag thuis met mijn vingers zit te draaien soliciteerde ik.

Na een kort gesprek met een recruiter, werd ik uitgenodigd voor een stagedag. Die betreffende dag was ik ter plaatse, maar tot mijn verbazing werd ik (al ronddraaiend in het magazijn) genegeerd door iedereen en wist niemand mij concreet te vertellen waar ik naartoe moest. Toevallig wandelde de verantwoordelijke voorbij en wist mij te zegge dat ik moest meelopen met Dries, ik kon hem herkennen aan een rode muts.

Dus, ging ik op zoek naar een persoon met een rode muts op het bedrijfsterein. Na enig zoeken vond ik de persoon en begon de stagedag. Het postbode-werk viel goed mee. Komende van een executive-recruitment job ik zoch namelijk iets waarbij ik amper stress ervaarde en gewoon mijn ding kon doen met een goede work-life balance. Het loon maakte niet uit. Eenmaal dat onze ronde gedaan was, werd ik uitgenodigd op een gesprek in een lokaal. Hier kwam het echter tot een koude douche.

De persoon ik kwestie had mijn CV niet bekeken en behandelde mij dus werkelijk als een kleuter. Ongerichte vragen die beantwoord konden worden in één oogopslag op mijn cv, vragen in de aard van "hoe is jouw nederlands?" en tot slot moest ik op een grote tekening verschillende postbodes aanduiden die iets fout deden. Ik waande mij werkelijk in een kleuterklas. Hij sprak ook over het loon en de verwachtte werkuren (10-12u/dag de eerste 6 maanden). Dit gezegd zijnde, sloot hij het gesprek af met de volgende klepper :

"Ik ga u een positief advies geven, nu het is echter zo, wij zoeken niemand. We gaan je op een werfreserve zetten, maar ik weet niet wanneer je kan beginnen."

Had dit gecommuniceerd geweest vanaf het eerste gesprek, had ik mezelf nooit ingeschreven voor, met alle respect, een ondermaatse job.

Wat ik hieruit wil meegeven is dat deze soort gesprekken kwaad bloed zetten, zeker als er wordt geadverteert op social media dat je binnen 3 dagen kan beginnen. Geef ook het profiel mee aan de verantwoordelijke van Bpost dat het gesprek gaat voeren, want ik vond de vragen tijdens het gesprek ronduit beledigend.

Nu één ding heb ik er wel van meegenomen; ik wil nooit voor BPost werken, ongeacht de functie.

5. Nuttig (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie loketbediende

Kandidaat voor anonieme sollicitatie
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij bpost.

Kort formeel gesprek. Na eenvoudig online solliciteren vroeg men waarom ik er wou werken. Na dit beknopt uiteen te zetten kon ik direct beginnen. Ze zoeken steeds enkele nieuwe werkkrachten.

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 3 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Antwerpen) in juli 2017.

Eerst op gesprek bij interim, daarna uitgenodigd bij Bpost voor rondleiding en kort gesprek omtrent motivatie en eerdere werkervaring. Een zeer eenvoudige procedure die éénieder kan voltooien. De totale procedure verliep zeer vlot.

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via een uitzendbureau gesolliciteerd. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Antwerpen).

eerst op proef en dan mag je beginnen werken met een opleider dat duurt zo drie weken na die drie weken op eigenbeen staan je bent wel op proef van drie maanden dan een vast contract

• zijn gewoon wat je allemaal heb gedaan in de laatste jaren   1 antwoord
  8. Nuttig (12)

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via rekrutering gesolliciteerd. De procedure duurde 1 dag. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Duffel).

Een prive gesprek met de team leaders van het kantoor. Vervolgens een rondleiding in het kantoor zelf met de nodige uitleg over wat voor diensten er zijn en hoe er gewerkt wordt. Kleine demonstratie van het sorteerwerk en het natuurlijk ook zelf mogen proberen om te kijken of het lukt.

9. Nuttig (1)

Sollicitatiegesprek voor de functie Postman

Anonieme werknemer in Dilsen-Stokkem, Limburg
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een werknemersdoorverwijzing gesolliciteerd. De procedure duurde een week. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Dilsen-Stokkem, Limburg).

Vragenlijst in de expo in gent , je krijgt vragen over wiskunde , logische redenering en ook psychologische vragen . Maar deze examens worden nu niet meer gebruikt daar ze nu werken met het uitzendbureau start to people

10.

Sollicitatiegesprek voor de functie Postbode

Anonieme werknemer in Brugge, West-Vlaanderen
    Negatieve ervaring
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via een uitzendbureau gesolliciteerd. De procedure duurde 3 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij bpost (Brugge, West-Vlaanderen) in mei 2015.

een veel te makkelijke procedure via een uitzenkantoor. Heb slechts 1 maal een gesprek gehad met een overste en die zei me dat ik direct kon starten. er waren enkel vragen gesteldt ivm de soorten diensten die b-post verleend. Het was een heel simpele sollicitatie procedure. iedereen kan daar zomaar beginnen

Onderhandeling

er vooral niet op ingaan. erzijn betere jobs voor dezelfde verloning. de verloning tov je werk is zeker niet correct

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan