Vragen tijdens solliciteren bij delaware | Glassdoor.be

Vragen tijdens solliciteren bij delaware

Laatst bijgewerkt 14 mei 2019
18 Sollicitatiereviews

2,7

Moeilijk
Gemakkelijk

Reviews over solliciteren van sollicitanten

Filter

Filter

Sorteren: PopulairDatumMoeilijkheid
Reviews geschreven in het:Nederlands (18), Engels (7), Frans (1)

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde meer dan 3 maanden. Ik heb gesolliciteerd bij delaware (Gent) in november 2018.

Er zijn drie persoonlijke gesprekken. Elk gesprek met een ander persoon afhankelijk van welke richting je wil uitgaan in het bedrijf. Het eerste gesprek is puur persoonlijkheid testen. Bij de twee andere gesprekken werden er meer vragen aansluitend bij de job gesteld.

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij delaware.

Eerst een telefonisch gesprek. Daarna op gesprek bij HR.
    Indien een positief gesprek mag je langs bij de team lead van het team waar men u zou plaatsen.
    Ten slotte terug bij HR voor een proposal.

Sollicitatiegesprek voor de functie Junior Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Antwerpen
    Afgewezen aanbod
    Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij delaware (Antwerpen) in augustus 2015.

Start met eerste gesprek bij recrutement HR (in Antwerpen) daarna een 2e gesprek bij de technische team lead van het desbetreffende team waarvoor je solliciteert. Het volledige proces verloopt in 3 stappen voor zover ik weet. Ik heb niet verder gegaan met het proces na het 2e gesprek. Ze stellen zich wel erg flexibel op naar de positie die je zoekt.

• Standaard vragen ivm. persoonlijkheid en motivatie. Geen technische vragen   Vraag beantwoorden

Moeilijk sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij delaware (Antwerpen) in april 2018.

Fijne mensen die je ontmoet
    Dialoog in plaats van kruisverhoor
    Fit met cultuur veel belangrijker dan hard skills
    Persoonlijke ervaring
    Wel wat aan de lange kant, kon sneller maar daardoor wel het gevoel dat ze tijd aan me besteed hadden en ik niet in de wervingsmachine van Big Four beland was

5. Nuttig (1)

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij delaware (Kortrijk) in juni 2016.

Eerst CV en motivatiebrief sturen naar HR manager. Daarna uitnodiging tot telefonisch gesprek. Het gesprek duurde een 20-tal minuten en waren eenvoudige vragen over jezelf en over waarom jij binnen het bedrijf past.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 6 weken. Ik heb gesolliciteerd bij delaware.

Applicatie ingezonden via de site, snel antwoord gekregen om een eerste telefonisch gesprek te voeren. Daarna 3 maal ter plaatse op gesprek geweest. De communicatie verliep erg vlot en Delaware liet mij zelf bepalen hoe snel de gesprekken na elkaar ingepland werden.

• Waarom zou je voor Delaware willen werken?   1 antwoord
    • Waar liggen jouw interesses?   1 antwoord

Onderhandeling

Als starter is je contract niet onderhandelbaar. Het brutoloon ligt iets hoger bij een 2-jarige master dan bij een 1-jarige. Ze nemen wel de tijd om je contractvoorwaarden goed uit te leggen.

Eenvoudig sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij delaware (Gent).

1 gesprek met een recruiter en 1 gesprek met de teamleader van het gekozen team. Normaal volgt er nog een derde gesprek, maar soms wijken ze hier van af (in mijn geval was dus geen derde gesprek meer nodig)

Sollicitatiegesprek voor de functie SAP Consultant

Kandidaat voor anonieme sollicitatie in Antwerpen
    Geen aanbod
    Negatieve ervaring
    Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 dagen. Ik heb gesolliciteerd bij delaware (Antwerpen) in oktober 2015.

Ik heb mijn CV via de website verstuurd en enkele dagen later kreeg ik telefoon van HR voor een afspraak met de SAP verantwoordelijke van het bedrijf. Het gesprek was informeel en ontspannen, ik hield er een goed gevoel aan over. Maar een week later kreeg ik een mailtje waarin stond dat ik niet aangenomen werd.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb online gesolliciteerd. De procedure duurde 2 weken. Ik heb gesolliciteerd bij delaware.

3 gesprekken: 1 met HR, 1 met iemand van team en laatste met lead team. Alle gesprekken verlopen in een relaxe sfeer en telkens kwam er feedback na het gesprek.

• Teken bedrijfsproces uit, wat wil je bereiken, weet je zeker dat je consultancy wil doen, negatieve en positieve punten,...   Vraag beantwoorden

10.

Gemiddeld sollicitatiegesprek

Ik heb via een hogeschool of universiteit gesolliciteerd. De procedure duurde Meer dan 4 weken. Ik heb gesolliciteerd bij delaware (Antwerpen) in februari 2015.

De solliciatatieprocedure bestond uit drie delen. De eerste was online applicatie, met een CV en motivatiebroef. Tweede deel was een algemene kennismaken met de HR verantwoordelijke. Deze polste naar algemene kennis, kennis over het bedrijf, vaardigheden en interesses. Er werd ook info gegeven over de werking van het bedrijf. Bij het derde gesprek werd een senior consultant en teamlead betrokken. Je kreeg meer info over een dag in het leven van een consultant en nog enkele specifieke vragen over kennis.

Laat uw droombaan niet aan u voorbijgaan