Financieel medewerker sollicitatievragen

Financieel medewerkers (M/V/X) maken gebruik van allerlei financiële basisfuncties om cliënten van advies en begeleiding te voorzien over strategisch plannen voor financiële beslissingen op de lange termijn. Bedrijven en particulieren vragen hen om financiële expertise bij hun besluitvorming over een breed scala aan financiële kwesties, waaronder investeringen en jaarbegrotingen.

15Sollicitatievragen voor een Financieel Medewerker gedeeld door sollicitanten

Meest gestelde sollicitatievragen voor een financieel medewerker (M/V/X) en hoe te antwoorden

Tips om deze drie veelgestelde sollicitatievragen voor een financieel medewerker te beantwoorden:

Vraag 1: Kunt u de stappen uitleggen die nodig zijn om de belastingaangifte voor te bereiden?

Zo antwoordt u: Deze open vraag is bedoeld om uw fundamentele kennis van de financiële vaardigheden te testen, zoals het voorbereiden van de belastingaangifte, de belasting berekenen en uw vermogen om aan het team bij te dragen. U kunt een voorbeeld geven van hoe u met een cliënt aan het voorbereiden van de belastingaangifte werkt, van begin tot eind, en hierbij terreinen benadrukken waarin u uitzonderlijk veel kennis heeft.

Vraag 2: Heeft u ooit personeel of een collega begeleid bij het naleven van financiële regelgeving? Zo ja, hoe zag dat eruit? Zo nee, hoe zou u dit aanpakken?

Zo antwoordt u: Met deze open vraag kunt u uw kennis van normen, regelgeving in de bedrijfstak en fiscaal beleid demonstreren. Ook bewijst deze uw vermogen om beste werkwijzen te stimuleren als het om de naleving van financiële regelgeving gaat. Geef een voorbeeld van hoe u met een team dit proces doorloopt. Als u niemand bij dit proces heeft geholpen, kunt u de stappen van de beste werkwijze opnoemen en vertellen hoe u dat samen met een team zou aanpakken.

Vraag 3: Welke financiële software heeft uw voorkeur? En waarom?

Zo antwoordt u: Deze open vraag is bedoeld om uw kennis van beschikbare financiële software te laten zien en uw vermogen om de bekwaamheid en toepasselijkheid van die software te evalueren. Haal indien mogelijk meerdere financiële softwareopties aan waarin u bedreven bent, zodat u uw brede kennis van zaken op dit gebied verder kunt aantonen. Deel hoe u deze softwareopties heeft gebruikt of zou gebruiken.

Meest gestelde sollicitatievragen

Sorteren: Relevantie|Populair|Datum
Van Wijnen
Er werd een Financieel administratief medewerker gevraagd...2 maart 2019

Hoeveel jaren werkervaring heb je al?

1 antwoorden

Toegelicht hoeveel jaren werkervaring ik heb door bij al mijn werkgevers de jaren bij elkaar op te tellen Minder

Beeztees

Waarom ben je geïnteresseerd in deze functie?

1 antwoorden

Sluit goed aan bij beschikbaarheid en eerdere ervaring. Nabij woonplek.

Ingenico

erg makkelijk gesperek

niks onwerwacht

Koninklijke Peitsman

xx xx xx xx xx

Procter & Gamble

Wanneer heb je een team gemotiveerd?

Greenberg Nielsen

Waarin wil jij je leren ontwikkelen en wat heb je daarvoor van ons nodig?

Koninklijke Peitsman

xxxx xxx xx x xx

NIKE

De vragen waren normaal en verwacht. De interviewer wilde dingen over mij weten, zoals mijn vaardigheden, kennis en ervaring. Hij vroeg ook of ik golf speel en of ik er affiniteit mee heb aangezien de positie voor de afdeling golf was.

Philips

hoe denk je dat je bij kan dragen vanuit deze positie

Tempo-Team

Testen mbt competenties en telefonische vragen over de keuze voor de functie, gebaseerd op CV.

Weergave: 1 - 10 van 15 Sollicitatievragen