Kassamedewerker sollicitatievragen

Werkgevers zijn op zoek naar kassamedewerkers met uitstekende klantenservicevaardigheden en ervaring met het omgaan met contant geld. Bereid u voor op een sollicitatiegesprek, zorg dat u er klaar voor bent om via een rollenspel vragen te beantwoorden. Aan de hand daarvan wordt beoordeeld in hoeverre u in staat bent lastige klanten te sussen onder stressvolle omstandigheden. Laat zien dat u positief ingesteld en gemakkelijk in de omgang bent om uw vragensteller ervan te overtuigen dat u geschikt bent voor de functie.

49Sollicitatievragen voor een Kassamedewerker gedeeld door sollicitanten

Meest gestelde sollicitatievragen voor een kassamedewerker (M/V/X) en hoe te antwoorden

Tips om deze drie veelgestelde sollicitatievragen voor een kassamedewerker te beantwoorden:

Vraag 1: Hoe zou u omgaan met een onbeleefde klant?

Zo antwoordt u: Kassamedewerkers moeten professioneel kunnen omgaan met lastige klanten. Deze vraag geeft vragenstellers inzicht in uw vermogen om onder druk te werken. Bespreek de stappen die u zou nemen om problemen met klanten zelfstandig op te lossen. Beschrijf ook omstandigheden waarvoor u de hulp van een manager moet inroepen.

Vraag 2: Wat doet u als een collega zich ziek meldt en u het werk alleen moet doen?

Zo antwoordt u: In de detailhandel komen personeelstekorten veel voor. Deze vraag helpt werkgevers om te beoordelen of u efficiënt kunt werken en uitstekende klantenservice kunt bieden als u moet werken terwijl er sprake van een personeelstekort is. Benadruk dat u beleefde service wilt verlenen en bereidt bent een manager te raadplegen wanneer u hulp nodig heeft.

Vraag 3: Is het voor u geen probleem om met contant geld te werken?

Zo antwoordt u: Omgaan met contant geld en creditcards is een belangrijk onderdeel van het werk van een kassamedewerker. Verwerk in uw antwoord uw ervaring met het beheren van geld en het opmaken van de kassa. Noem ook uw eventuele ervaring met veelgebruikte winkeltechnologieën, zoals creditcardlezers en barcodescanners.

Meest gestelde sollicitatievragen

Sorteren: Relevantie|Populair|Datum
Er werd een Kassamedewerker gevraagd...12 februari 2016

- Hoe kunt u ons team versterken?

1 antwoorden

Ik heb ervaring en hou van sociaal contact. Ik ben goed in doorwerken en vind dingen als schoonmaken etc geen probleem. Ik vind collegiaal contact belangrijk en hou er van op mijn werkplek ook een lekkere sfeer te hebben hangen, dus zoek ook zelf contact op. Minder

Jumbo

Hoe ga je om met klanten die....? Wat zijn je sterke punten?

1 antwoorden

Mijn sterke punten zijn: harde werker, enthousiast en ik zie werk goed liggen

Albert Heijn

Waarom wil je hier werken?

1 antwoorden

Omdat ik hier erg graag kom een iets wil toevoegen aan het team

Jumbo

Waarom wil je hier werken?

Privé

Dirk

Zou je eventueel door willen solliciteren naar een ander functie?

nee

Poiesz Supermarkten

Hoeveel uren ik wou komen te werken

1 antwoorden

Ik sta overal voor open.

Zeeman

geen idee eigelijk meer echt

geen idee

Gamma

Werkervaring?

waarom hier?

HEMA

-Hoe gaat het op school? (Dit wordt gevraagd om te kijken of het anders niet te stressvol wordt.

1 antwoorden

Het gaat goed, goede punten, haal het makkelijk.

Albert Heijn

Wat doe je in je vrije tijd?

Sporten en afspreken

Weergave: 1 - 10 van 49 sollicitatievragen

Sollicitatievragen weergeven voor vergelijkbare functies